היועצת המשפטית לממשלה הגישה לבג"ץ את תגובתה לעתירת ארגון לביא נגד שופטי בית המשפט העליון בעניין מילוי עוזריהם לשופטים, בה היא מגנה על שופטי העליון ודורשת לדחות על הסף את העתירה נגדם.

בהחלטה מפתיעה: בג"ץ נגד שופטי בית המשפט העליון

בעמדת היועמ"שית, נכתב כי כפי שפורסם לראשונה במעריב בעקבות פניית התנועה למשילות ודמוקרטיה, השופטים לא ישתתפו בהצבעה לגבי העוזרים המשפטיים איתם יש להם יחסי ידידות אישיים.

עם זאת, בעתירת ארגון לביא נדרשו כל שופטי העליון לא להשתתף בהצבעות על מינוי עוזרים משפטיים ורשמות שכיהנו בבית המשפט העליון, זאת בשל טענות לקיומו של חשש סביר לניגוד עניינים.

לעמדת היועמ"שית, הטענות בעתירת ארגון לביא "אינן מבססות עילה כלשהי להתערבות שיפוטית של בית המשפט הנכבד וכי דינו של הסעד הגורף בעניין מניעת השתתפותם של כל השופטים חברי הוועדה בדיוני הוועדה בעניינם של כלל המועמדים עובדי בית המשפט העליון – להידחות".

תגובת עו״ד יצחק בם המייצג את ארגון לביא: ״אמרו חכמנו: ׳זונות מפרכסות זו את זו תלמידי חכמים לא כל שכן׳ (מסכת שבת). והנה בתגובת המדינה ראינו פרכוס מרהיב של תלמידי חכמים שמגנים על הפרקטיקות הפסולות של יד רוחצת יד וחבר מביא חבר. תגובת המדינה מהווה גם דוגמא מרהיבה של שלטון היועצים אשר משיבים בשם הועדה מבלי שהעניין נדון בוועדה ובניגוד לדעתו של שר המשפטים. למכלול הפרקטיקות הפסולות הללו יש לשים קץ״.