19,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יפרסו מחר (שלישי) ברחבי הארץ כחלק מהיערכות משטרת ישראל לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות.

במשטרה השלימו את ההיערכות וההכנות לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו כאמור מחר החל משעות הבוקר ולשם כך כוחות מתוגברים יוצבו בכל רחבי הארץ בקלפיות ובסביבתן על מנת לאפשר לבעלי זכות הבחירה להגיע בביטחה אל הקלפיות על מנת לממש את זכותם במוקדים השונים.

במשטרה מציינים כי ההיערכות המשטרתית הושלמה בתום עבודה מטה ארוכה וסדורה שנוהלה באגף המבצעים של המשטרה ובכפוף לאחריות הלאומית של משרד הפנים. נבהיר כי במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת המתקיימות בצל מלחמת "חרבות ברזל", ביום הבחירות לרשויות המקומיות יפעלו הכוחות המתוגברים במגוון משימות ברחבי הארץ. 

בתוך כך, אלפי שוטרים יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים שיכללו מאות קלפיות הפרוסות באלפי ריכוזים בכל רחבי הארץ, זאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי, להגן על שלום הציבור ובטחונו, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק. במשטרה לא יאפשרו הפרות סדר ציבורי ועבירות על חוק הבחירות ובכל מקרה ינקטו פעולות אכיפה והליכים פליליים. 

כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע ולאתר כל פעילות בלתי חוקית, שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובקיומן התקין. גם במהלך יום הבחירות לרשויות המקומיות, משטרת ישראל תסייע ככל שיידרש לוועדת הבחירות וליתר הגופים העוסקים בנושא, למנוע כל ניסיון פגיעה במהלכן התקין של הבחירות בהקשר זה.

עוד מציינים במשטרה כי "לצד ההיערכות המבצעית סביב ריכוזי הקלפיות, נערכת משטרת ישראל גם בכדי לתת מענה הולם לאירועי השגרה ולמאות אלפי המטיילים שצפויים לפקוד את אתרי הבילוי, הפארקים, חופי הרחצה והכבישים ביום השבתון. שוטרי התנועה והסיור יתפרסו ברחבי הארץ בכדי לפעול להסדרת התנועה בכבישים ולהכוונתה, ולמתן שירותי משטרה מיטביים לאזרחי ישראל". 

נדגיש כי השנה מתקיימות הבחירות בצל מלחמת "חרבות ברזל" ובמקביל למאות התרעות על פיגועים ברחבי הארץ ומשום כך מבקשת המשטרה מהציבור לגלות משנה זהירות ועירנות ולהתריע על כל חפץ או דמות חשודים ובמקביל להישמע להנחיות פיקוד העורף.