לשכת עורכי הדין הודיעה כי היא תעמיד לדין את עו"ד מוחמד עליאן, שנעצר במהלך המלחמה לאחר שהביע תמיכה באירועי השבעה באוקטובר, זאת בעקבות כך שלפני כשנתיים, בפיגוע באזור התעשייה באריאל, בו נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו חמישה נוספים באורח קשה, פרסם עו"ד עליאן הודעות תמיכה בה הילל את  המחבל בעמוד ברשת החברתית פייסבוק. 

בפיגוע עליו מדובר, המחבל, מוחמד סוף, הגיע לאזור התעשייה ודקר את המאבטח, משם המשיך לתחנת הדלק הסמוכה ורצח בדקירות סכין את מוטי אשכנזי ומיכאל לדיגין הי"ד, ופצע קשה אדם נוסף. 

מסע הקטל נמשך כאשר המחבל גנב רכב ודרס למוות את תמיר אביחי הי"ד, ולאחר מכן יצא מהרכב המשיך ודקר אדם נוסף שנפצע באורח קשה, ולבסוף המחבל חוסל ע"י כוחות הביטחון.

בעקבות ההודעה, חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיש נגדו תלונה לועדת האתיקה של עורכי הדין, והיום הודיעה הלשכה כי היא תעמיד לדין משמעתי את עו"ד עליאן. 

בעמוד הפייסבוק שלו פירסם עליאן את תמונת המחבל, והוסיף: "אלוהים בוחר מאיתנו את הכי יפים והכי מפוארים". כלשונו. לפי הודעת עליאן הרוצח השפל הינו מבחירי האדם, כביכול, ותפארת המין האנושי, המשתייך ל'יפים והמפוארים' ביותר שבבני האדם, ועל כן נלקח ע"י אלוהים. ח"כ סוכות כתב בתלונה: "בהתבטאויותיו אלה, לא רק שחרג באופן מובהק מגבולות השיח הלגיטימי ומכל קנה מידה של התנהגות בדרך ארץ, אלא הביע הזדהות מפורשת והערכה לפעולות טרור ורצח אזרחים תמימים וחפים מפשע". 

לדבריו,"יודגש כי אין מדובר בהתבטאות אשר חוסה תחת חופש הביטוי הפוליטי והאזרחי, אלא בהתבטאות המשבחת רצח יהודים שהיא פסולה לעולם ואינה יכולה להלום התנהגות של עורך דין במצב כלשהו ובשום סיבה". סוכות ציין עוד  כי בנו של עו"ד עליאן ביצע את הפיגוע הרצחני באוטובוס בקו 78 בארמון הנציב, ומר עליאן לוקח חלק במסע הנצחה של "מורשת בנו" ברחוב הפלסטיני ותמיכה במעשיו. 

כמו כן, עליאן עצמו נעצר בחשד להשתייכות לארגון טרור וקשר עם ארגון חמאס, היום, כאמור, לשכת עורכי הדין הודיעה כי תעמיד אותו לדין משמעתי בעקבות ההסתה שביצע.