קטין בן 14 נעצר אתמול (שלישי) על ידי שוטרי מחוז ירושלים שהצליחו לסכל גניבת רכב מיישוב הסמוך לירושלים. אלא, שבחקירתו עלה כי שעות אחדות קודם שנעצר ברכב גנוב, הצליח החשוד לגנוב רכב אחר.

הקורבן ה-23 במגזר הערבי: תושב שפרעם נורה למוות בעיר
חג פורים פלילי: אותר מחסן המכיל "צעצועים מסוכנים" | צפו בפריטים

תגובתם המהירה של שוטרי מחוז ירושלים, בסיוע תצפיתני מרכז השליטה במחוז, בעקבות דיווח שהתקבל על רכב שנגנב במועצה אזורית מטה יהודה, הובילה כאמור לסיכול הגניבה ולמעצרו של הקטין. עולה כי השוטרים הבחינו ברכב החשוד נע על כביש בגין ובו נהג צעיר שהתבקש לעצור.

לאחר שהנהג החשוד לא נענה להוראת השוטרים, חסמו השוטרים עם רכבם את דרכו של הרכב והנהג החשוד נתפס ונעצר על ידי צוות יחידת השיטור העירוני ושוטרי תחנת לב הבירה. 

בדיקת החשוד העלתה כי מדובר בחשוד בקטין בן 14 בלבד, תושב נוף הגליל וללא רישיון נהיגה כלל. לאחר מעצרו וסיכול גניבת כלי הרכב שנגנב זמן קצר קודם לכך, הועבר החשוד הצעיר לחקירה בתחנת הראל ממנה עלה כי כבר באותו בוקר, על פי החשד, גנב הקטין רכב נוסף משכונה בצפון ירושלים.

אמש הובא החשוד לדיון בפני בית המשפט שנעתר לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצרו בארבעה ימים נוספים. חקירת המקרים המיוחסים לחשוד נמשכת. 

קצין החקירות והמודיעין בתחנת המשטרה הראל, רפ"ק אבי שרייר ציין: ״לצערנו, אנו נתקלים לא אחת בגנבי כלי רכב בגילים צעירים מאוד אבל לראות שהחשוד בן 14 בלבד - זה בהחלט חריג ומעציב. במקרה זה לא רק שמדובר בחשוד שגנב שני כלי רכב בהפרש של שעות בודדות, אלא גם מדובר בנער בן 14 בלבד שנהג ברכב הגנוב ללא רישיון נהיגה".

"פרט למעשיו הפליליים, גם סיכן באופן ממשי את ציבור משתמשי הדרך שכן בגיל כזה הוא לא אמור לנהוג על הכביש", המשיך. "משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירת ביטחונו ורכושו של הציבור, ולמעצרם של עברייני הרכוש באשר הם, קטינים ובגירים".