הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

האזרח פ׳, אדם ללא עבר פלילי, נשוי עם 4 ילדים, נחקר לפני שנתיים בחשד שניסה לנשק עובדת שלו במסגרת העבודה. לטענת עו״ד יעקב שקלאר, סניגורו של האזרח פ׳, התיק שכב במשך שנתיים והעלה אבק על מדפי המשטרה או הפרקליטות ועמד לפני סגירה. 

כעבור שנתיים הסתבך פ׳ שוב בעבירת מין בקטינה נוספת, לטענתו בתום לב, כשניסה לשמח אותה ביומולדתה ולהניף אותה בחגיגיות, נסיון מגושם, שלא מצא חן בעיניה. 

פ׳ נעצר ולפתע נשלף התיק הראשון כמסייע לתיק האחרון. לטענת שקלאר, לא רק שהתיק הישן ׳נעור לחיים׳ באופן מלאכותי, אלא שהמשטרה טרחה וזימנה את המתלוננת לעשות ריענון בעדותה, עדות כבושה אשר החמירה עוד יותר את דבריה הקודמים שמסרה לפני שנתיים. בעקבות החייאת התיק הישן, שעמד לפני סגירה, אף קיבלה החוקרת תעודת הוקרה על עירנותה, על כך שמצאה את התיק הישן והרדום. 

לטענת עו״ד שקלאר, מדובר בהתעמרות הפרקליטות באזרח הקטן, בכך שהגישה כתב אישום כפול, רק על מנת להרוויח נקודות במעצר, ולהציג את הנאשם כעבריין מין חזרתי. 

בקשת עו״ד שקלאר בשם פ׳ היא לבטל את האישום הקודם בזמן בטענת ׳הגנה מן הצדק׳, היא טענה מקדמית השמורה לאישומים שהוגשו שלא בתום לב ע״י הפרקליטות. כן מבקש שקלאר גילוי ראיות שברגיל מהוות תרשומות פנימיות, ואינן חלק מחומר החקירה המועבר להגנה, על מנת להוכיח שיקול דעת מנהלי פסול. 

מסביר עו״ד יעקב שקלאר, סניגורו של הנאשם:
״מדובר בטענה חדשנית התוקפת את עצם הזכות להגיש את כתב האישום ע״י הפרקליטות ובודקת את שיקול הדעת המנהלי. הפרקליטות חייבת לנהוג על פי קני מידה של המשפט המנהלי, ביושר, בהגינות, בהעדר אינטרס זר, תוך שקילת כל הנתונים לגופם, ובהעדר שרירות, ולא על מנת להרוויח נקודות זכות במו״מ לקראת הסדר או חומרה במעצר. זה בדיוק המקרה בו בית המשפט צריך לבדוק מדוע ישנה הפרקליטות על זכויותיה במשך שנתיים, מדוע עמד התיק בפני סגירה, ומה השיקולים שהביאו את המשטרה להעיר מתים מריבצם, רק כדי להחמיר באופן מלאכותי עם הנאשם״.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר