מכתב האישום שהגיש עו"ד אביב דמרי מפרקליטות מחוז דרום עולה כי לפני כשבוע בשעות הבוקר נסע שגב בסמוך לרמת חובב, שהוא נושא עליו אקדח ברישיון. במקביל אליו יצא המתלונן מרמת חובב לכיוון ירוחם שהוא נוהג ברכב מסחרי ולצידו קטין כבן 13. במהלך נהיגתם, החלו שגב והמתלונן לריב בעודם נוהגים בכביש, דבר שלווה בחסימת נתיבים הדדית, מעבר חד מנתיב לנתיב ותנועות מגונות האחד לשני. בשלב מסוים, בתוואי הדרך, הוציא שגב את אקדחו, האיץ נסיעתו, עד שהגיע עם רכבו במקביל לרכבו של המתלונן וירה יריה אחת לעבר רכבו של המתלונן.

בשל הירי סטה המתלונן מעט עם רכבו אל שולי הדרך והמשיך בנסיעה. שגב המשיך בנסיעה מהירה וברח מהמקום. בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציין עו"ד דמרי כי "המשיב הוכיח במעשיו כי הוא מסוכן לציבור ולמתלונן. המשיב, אך בשל מריבה בכביש, הוציא את אקדחו ברישיון וירה לעבר המתלונן, כאשר רק בדרך נס לא פגעה ירייה זו במתלונן או בקטין שישב בסמוך לו. בנוסף במעשיו, ובשל העובדה כי המתלונן היה בנסיעה ברכב מסחרי גדול, הרי שמשיב סיכן גם את יתר משתמשי הדרך האחרים".

לשגב יוחסו עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה. התיק נחקר על ידי תחנת משטרת שגב שלום של מרחב הנגב.