היחידה המרכזית במחוז חוף יחד עם היחידה לאכיפה כלכלית (אכ"ל חוף) בלהב 433 בשיתוף עם יחידת יהלום ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ויחידת החילוט באפוטרופוס הכללי שבמשרד המשפטים, פתחו בחקירה סמויה במהלכה עלו חשדות נגד ראש ארגון פשיעה מאזור חוף וחשודים נוספים החברים בארגון הפשיעה, החשודים בסחיטת וגביית דמי חסות מקבלנים, הלבנת הון ועבירות נוספות וזאת במהלך השנים האחרונות. הבוקר (שני) כוחות רבים של כוחות הביטחון פשטו על בתיהם ומשרדיהם של החשודים, ראש ארגון הפשיעה ו-15 חשודים נוספים השייכים עפ"י החשד לארגון הפשיעה והם מובאים בשעה זו לחקירה.

דיון היום שאחרי: מתקבל הרושם שאין יכולת צבאית "לנקות" אזורים | יעקב פרי

מהחקירה עולה כי החשודים סחטו דמי חסות מקבלנים באמצעות חברות שמירה לכאורה לגיטימיות שבבעלותם וכפו על הקבלנים קבלת שירותי שמירה בפרויקטים שהקבלנים מבצעים בתמורה לתשלום לאותן חברות שמירה, המשמשות עפ"י החשד פלטפורמה להלבנת הון וטשטוש מסלול הכסף של ארגון הפשיעה. 

הבוקר החקירה הפכה גלויה כאשר כוחות רבים של בלשי היחידה המרכזית במחוז חוף, היחידה לאכיפה כלכלית (אכ"ל חוף) בלהב 433, לוחמי יחידת מתפ"א ולוחמי משמר הגבול במחוז חוף יחד עם יחידות משטרתיות מיוחדות נוספות, פשטו על בתיהם ומשרדיהם של החשודים, ראש ארגון הפשיעה ו-15 חשודים נוספים השייכים עפ"י החשד לארגון הפשיעה והם מובאים בשעה זו לחקירה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בחיפה. החקירה הינה בליווי פרקליטות מחוז ת"א פלילי ואזרחי.

במהלך המבצע, נתפס רכוש רב הכולל בין היתר 17 רכבי יוקרה, רכוש יקר ערך, 14 נכסי נדל"ן ומאות אלפי שקלים במזומן ושיקים דחויים. בנוסף נתפסו 2 אקדחים מסוג גלוק ו- fn שווי כולל של הרכוש שנתפס הבוקר מוערך בעשרות מיליוני שקלים ובכוונת המשטרה לבקש את חילוטו במסגרת ההליך המשפטי נגד החשודים.

בתום הפעילות אמר מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, אמר: "זהו יום מיוחד במאבק בפשיעה שאת תוצריו אנו רואים בפעילות מוצלחת זו. זוהי אחת הדרכים למיגור הפשיעה החמורה המשלבת בתוכה נחישות, חוכמה, תעוזה ויוזמה. מבצע זה הינו המשכה של הפעילות המבצעית הנרחבת בתקופה האחרונה במחוז חוף וחלק מרצף מבצעים בדגש לפשיעת המגזר הערבי וגם כנגד מחוללי הפשיעה החמורה. נמשיך לפעול בנחישות בדרכים מגוונות כנגד עבריינים הפוגעים בביטחונו האישי של הציבור ונמצה עימם את הדין".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, מסר: "מיום כניסתי לתפקיד הצבתי בראש סדר העדיפויות את מיגור הפשיעה והאלימות. משטרת ישראל נוקטת ביד קשה כנגד מחוללי הפשיעה.  לצד פעילות המשטרה במסגרת מלחמת "חרבות ברזל" והיערכות המשטרה בימי חודש הרמדאן אנו ממשיכים במאבק בפשיעה במלוא העוצמה והכלים העומדים לרשותנו. הפעילות היום היא עוד הוכחה נחרצת לכך. אני רואה קשר ישיר בין ארגוני טרור לבין ארגוני פשיעה, לא אתן לאלה ולאלה, להטיל אימה על הציבור בישראל. הפעילות היום היא עוד הוכחה נחרצת לכך. אני רואה קשר ישיר בין ארגוני טרור לבין ארגוני פשיעה, לא אתן לאלה ולאלה, להטיל אימה על הציבור בישראל".

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, אמר: "הלחימה בפשיעה היא יומיומית ובכל שעה. אנחנו לא משלים עצמנו ויודעים כי הדרך ארוכה והעבודה רבה ולכן אסור לנו לעצור ולו לדקה אחת. שוטרי ולוחמי משטרת ישראל מובילים פעילות נחושה ונחרצת שבאה לסמן לעבריינים את הגבולות. אני מודה לשוטרי ולוחמי מחוז חוף על פעילותם החשובה. בפעילותכם זו אפשרתם למאות ילדים ללכת בבטחה ברחוב והוספתם בטחון למדינת ישראל. המשיכו בעבודת קודש זו. אנחנו ננצח, כי אנחנו טובים וכי מגיע לאזרחי ישראל לחיות בבטחון".