פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד שישה בני משפחה תושבי כפר כנא שתקפו שוטרים, איימו עליהם וחלקם אף ניסו לחטוף את נשקם האישי של השוטרים.

אחראי על סנכרון מנגנוני חמאס: זה הבכיר שחוסל בשיפא
החטופות נדרשו להכין אוכל אבל נאסר עליהן לאכול: עדות מטלטלת משבי חמאס

מכתב האישום שהגישה עו"ד מיכל גפר דפנה מפרקליטות מחוז צפון, עולה כי כל הנאשמים הינם בני משפחה אחת המתגוררים בסמיכות האחד לשני בכפר כנא. לפני כשבוע במסגרת פעילות משטרתית, הגיעו שני שוטרים לחצר ביתם של הנאשמים. כאשר התקרבו השוטרים אל הבית שמעו קולות של דריכת נשק, אז הזדהה אחד השוטרים כאיש משטרה. בתגובה הסתובב אליו הנאשם אמיר נסרה שבידו הוא אוחז רובה M16. בראותו את הרובה, שלף השוטר את אקדחו וצעק : "אמיר לא לזוז". אז השליך אמיר נסרה את הרובה מיד והורה לאחד הנוכחים מהמקום להימלט עם הכלי.

במקביל החלו הנאשמים אמיר נאסר וטאהא טאהא לרוץ לכיוונו של השוטר אשר לצורך הרתעה ירה באקדחו. בתגובה החל הנאשם אמיר נאסר להילחם עם השוטר תוך שהוא מנסה לחטוף את נשקו. במהלך המאבק בין השניים הצליח השוטר להגיע אל נשקו לירות עוד שני כדורים נוספים. כאשר השוטר ניסה להוציא את מכשיר הקשר לדווח על המתרחש חטף הנאשם טאהא טאהא את המכשיר והחל להכות את השוטר תוך שהנאשם אמיר נסרה מאיים על השוטר "אין בעיה, אתה תשלם על זה". במקביל לאירועים האלה, הזדהה השוטר השני גם הוא כאיש משטרה ושלף את נשקו האישי. אז התנפל עליו הנאשם מוחמד טאהא תוך שהוא מנסה לחטוף את נשקו האישי של השוטר.

כעבור דקות ספורות הגיעה  למקום תגבורת הנאשם טאהא אמארה החל לדחוף את אחד השוטרים שהגיעו לתגבר ולהכותו בפניו. בתגובה ניסה השוטר לעצור את הנאשם טאהא אמארה שהחל לאיים ולקלל את השוטר ואף תקף שוטר נוסף שבא לסייע במעצרו. גם לאחר מעצרו והבאתו לתחנת המשטרה המשיך טאהא אמארה לאיים על השוטרים במקום.

במקביל למתואר, עת שוחחה אחת השוטרות עם אישה שנכחה במקום הגיע הנאשם מוחמד אעמר התנפל על השוטרת וחנק אותה. השוטרת ניסתה להשתחרר מאחיזתו ללא הצלחה, עד אשר הגיעו שוטרים נוספים למקום ופעלו על מנת להרחיקו. בתוך כך, כאשר הנאשם נור אלדין אעמר הגיע למקום הבהירו לו השוטרים כי אין מעבר בתגובה דחף נור אלדין אעמר את אחת השוטרות שאבטחה את המתחם ונעצר.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינה עו"ד גפר דפנה כי: "כלל המשיבים לא שעו להוראות השוטרים, התפרעו והתנגדו למעצרם באופן אלים ביותר. אם לא די בכך הרי שהמשיבים המשיכו בהתנהגותם העבריינית גם לאחר שהודיעו להם השוטרים שהם עצורים, והתנהגותם אף החמירה".

לכלל הנאשמים יוחסו עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות לאמיר נאסר, טאהא טאהא ומוחמד טאהא יוחסה עם עבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממשית; לטאהא אמארה ואמיר נסרה יוחסו גם עברות של איומים והעלבת עובד ציבור; לטאהא אמארה יוחסו גם עבירות של תקיפה הכוללת חבלה ממשית והיזק בזדון ולאמיר נסרה יוחסה גם עבירה של שיבוש מהליכי משפט.