היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, עיכבה היום (שלישי) לחקירה חשודים ועדים, במסגרת חקירה אשר מעורב בה פרקליט ממחוז חיפה בפרקליטות, שעוכב אף הוא לחקירה. הפרקליט חשוד, בין היתר, בשימוש לרעה בכוח המשרה ובמרמה והפרת אמונים.

כיוון שמדובר בפרקליט מפרקליטות המדינה, ניתן אישור של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לפתוח בחקירה. החקירה נמצאת בשלב ראשוני ביותר, וכרגע הבסיס הוא תלונה בלבד. בתום חקירה החשוד המרכזי שוחרר בהסכמה תחת תנאים מגבילים ובהם הרחקה למשך 15 ימים מהפרקליטות, אי יצירת קשר עם יתר המעורבים למשך 30 ימים וערבות עצמית בסך 10,000 ש"ח. החשודים הנוספים שוחררו אף הם בסיום החקירה. החקירה נמשכת.

מדובר בתלונה שהוגשה לפרקליטות המדינה המעלה חשד כי אותו פרקליט ניצל לרעה את כוח המשרה ובמסגרת תפקידו הוציא פרטים ומידע על בן זוגה של גרושתו, לכאורה, מה שמנוגד לחוק.

מהפרקליטות נמסר: "פרקליטות המדינה מודיעה, בהמשך להודעת משטרת ישראל על אודות חקירת הפרקליט, כי היא סמוכה ובטוחה שמשטרת ישראל תמצה את החקירה בכל דרך ואפיק חקירה שתמצא לנכון ותגיע לחקר האמת, וכי היא תסייע למשטרת ישראל בכל הנדרש".

באיגרת שהפיץ פרקליט המדינה, עמית איסמן, לכלל עובדי הפרקליטות נכתב כי "מדובר בחשדות חמורים אשר אם יתבררו כנכונים, הרי שהם עומדים בניגוד מוחלט לדרכה של פרקליטות המדינה ולערכים המנחים אותנו בפעולתנו. אני סמוך ובטוח כי משטרת ישראל תמצה את החקירה עד תום, כדי להגיע לחקר האמת בהקדם האפשרי, ואנו נסייע למשטרת ישראל בכל הנדרש לכך, כפי שעשינו עד כה".