משה רדמן אבוטבול, אחד מראשי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, הגיש תביעת דיבה בסך כחצי מיליון שקלים מאראל סג"ל וערוץ 14, זאת בעקבות דבריו שנאמרו עליו בתכניתו של האחרון - כך נחשף לראשונה בוואלה! ברנז'ה.

לבנות חבלה ורימוני רסס: התגלה סליק של ארגון פשיעה באום אל פאחם
תושב הצפון בן 35 נעצר בביצוע עבירות מין חמורות בבן דודו בן ה-6

התביעה של רדמן אבוטבול הוגשה באמצעות עורכי-הדין גיא גיסין, יואל פרייליך ואמיר פז לאחר קמפיין גיוס המונים שנועד לאפשר מימון תביעות מסוג זה, קמפיין שגייס עד כה מעל 845 אלף שקלים. בתביעה נטען כי שני פרסומים בערוץ בהם עסק סג"ל והאשימו את רדמן אבוטבול כי הוא מעוניין במלחמת אזרחים ובלעודד אנרכיה, הם פרסומים שקריים המהווים לשון הרע.

התביעה כנגד סג"ל וערוץ 14 הוגשה לאחר שבאוגוסט האחרון שודר מונולוג פתיחת של סג"ל שמגיש את "הדו"ח של ארא"ל סגל", בו שולב קטע מדיון בו השתתפו שקמה ברסלר ומשה רדמן אבוטבול, שניים ממנהיגי המחאה כנגד ההפיכה המשטרית. בקטע המדובר ברסלר השיבה לשאלה שנגעה באפשרות למלחמת אזרחים. בתשובתה טענה כי פחות מחמישית מהציבור תומך בהפיכה המשטרית של ממשלת נתניהו והוסיפה: "רוצים להילחם בנו? שיכנסו, יאללה, שיבואו". המונולוג של סג"ל המשיך מיד לאחר שידור הקטע כאשר ברקע נראו דמויותיהם של ברסלר ורדמן אבוטבול עם הכיתוב "חולמים על מלחמת אזרחים", ומבלי להתייחס לתשובה שנתן רדמן בדיון זה, המסתייגת ממצב של מלחמת אזרחים.

רדמן טען כי בשל העובדה שדבריו הושמטו: "קשה להלום כי מדובר בשגגה שנפלה בעריכת התוכנית או במעשה רשלנות שנעשה בהיסח הדעת. מדובר בעריכה מגמתית, אשר קיימת מאחוריה מטרה ברורה והיא יצירת דה-לגיטימציה לתובע ודרכו ליתר ציבור המוחים כנגד המהפכה המשפטית".

עוד צוין בתביעה: "מטרת הפרסום היא כמובן להתסיס את קהל הצופים כנגד התובע ולהציגו כנבל ופורע חוק, אשר מטרתו להביא לכאוס ואנרכיה, כאמור, אין ולו בדל של אמת בדברים ומדובר בלשון הרע במלוא כובדה והיקפה".

כזכור, התביעה מצטרפת לזו של מובילת מחאה אחרת, פרופ' שקמה ברסלר, שהגישה לאחרונה תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקלים נגד ח"כ טלי גוטליב ושישה פעילי רשת נוספים אשר שיתפו תיאוריות קונספירציה הנוגעות לברסלר ובן זוגה.