10,000 שוטרים יפרסו החל מהערב (רביעי) מרביתם באזור ירושלים, העיר העתיקה, הר הבית והמקומות הקדושים והיתר באזורים נרחבים בעיקרם ערים מעורבות, מקומות מוקדי קהל, מרכזי קניות, מתחמים ובתי כנסת וזאת לנוכח גל ההתרעות לפיגועים שאינו פוחת ועומד על עשרות התרעות ובצל אירועי פורים, תפילות הרמדאן בעיקר ביום השישי השני ומלחמת חרבות ברזל שנמשכת במלוא עוצמתה.

במשטרה סבורים כי מדובר בימים מורכבים עם פוטנציאל גבוה להתלקחות ולכן ההיערכות מקבלת משנה תוקף בעיקר נוכח תפילות וחגיגות פורים, תפילות רמדאן והמלחמה. ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל, ניצב סיגל בר צבי מסרה הבוקר כי "המורכבות הזו מביאה את המשטרה להיערך ברף גבוה במיוחד ולהקצות אלפי שוטרים לשמירה על הסדר ולאבטח גם את חגיגות ותפילות חג הפורים, גם את תפילות הרמדאן בדגש לירושלים והר הבית, וגם את כל המחאות המתוכננות במהלך סוף השבוע הקרוב.

"כל אלו בצל המלחמה שעדיין מתנהלת ומאלצת אותנו להיות מוכנים למעבר מהיר למצב חירום. אנחנו חוששים מפיגועים, מניסיונות של גורמים קיצוניים להפר את הסדר ולכן תהיה כאמור פריסה של אלפי שוטרים בפעילות נרחבת. פעולות מניעה ואכיפה בהתבסס על מבצעים יזומים, על נוכחות במוקדי ריכוז קהל, מוקדי בילוי, בתהלוכות חג וסביב בתי הכנסת, ועל נוכחות ואכיפת תנועה עם דגש לאכיפה על נהיגה בשכרות שמאפיינת את חג הפורים".

ראש אגף המבצעים במשטרה קוראת לציבור לגלות משנה זהירות וערנות בעיקר במקומות הומי אדם.  ״השילוב בין איומי המלחמה והטרור לבין סיכוני בטיחות כדוגמת צפיפות ודוחק קהל הוא מורכב במיוחד ומחייב מעבר למאמץ המשטרתי את שיתוף הפעולה וההבנה של הציבור הרחב. שיתוף פעולה שיבוא לידי ביטוי הלכה למעשה בהישמעות להכוונה ולהנחיות בערנות ובדיווח על כל דבר חשוד״.

כוחות משטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

עוד מציינת ניצב בר צבי, כי המשטרה מבקשת כי בכל בית כנסת שבו מתקיימות תפילות להציב מאבטח חמוש או אדם מיומן הנושא נשק. "השאיפה היא שבכל בתי הכנסת יוצבו מאבטחים ומתנדבים מיומנים וחמושים שיודעים לזהות איום, להגיב בטווח זמן מידי ולסכל. ובכל אופן במחוזות המשטרה מופו בתי הכנסת ויהיו שם סיורי בטחון מוגברים עם היערכות ומוכנות לחתירה מהירה למגע, סיכול ונטרול. הכוונה שבכל בית כנסת יהיה מתנדב חמוש מוגדר אחד לפחות אשר יאבטח את המתפללים״.

למרות ההתרעות והפריסה עד קצה היריעה והיכולת של המשטרה, אגף המבצעים ותחנות המשטרה לא ביטלו אירועים ופסטיבלים ייעודיים לפורים. ״אנו מבקשים מהציבור הרחב, בדגש להורים, לתת תשומת לה להיבטי בטיחות מחייבים, כדוגמת- שימוש אסור בנפצים ובחזיזים מסכני חיים וגוף״.

"המסיבות והאירועים ההמוניים לסוגיהם יתקיימו אך ורק בתאום מראש ובאישור המשטרה בכל אירוע ואירוע לאחר בחינה מוקפדת של היבטי בטחון ובטיחות בהקשר של אירועים המוניים אירוע חריג שיתרחש חלילה כגון ירי תל"מ עשוי לחייב מעבר להישמעות להנחיות המיגון של פקע"ר פעולות פינוי, חירום והצלה כדי לצמצם למינימום היפגעות של האוכלוסייה".  

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ונמצאת בקשר רציף עם ראשי המחאות השונות. כמשטרה אנו מאפשרים מחאות שהן במסגרת החוק, יחד עם זאת אנו קוראים למפגינים שלא לשוב על תמונות כמו הצתות על צירי תנועה ולא לחסום צירים בטח ובטח בתקופת מלחמה ובצל התרעות רבות לפיגועים. בעת הזו צירי התנועה חייבים להיות פנויים כל הזמן לטובת כוחות הביטחון וכוחות ההצלה. באשר למחאת משפחות החטופים המפכ"ל אמר כבר מפרוץ המלחמה כי קולן של משפחות החטופים הוא קול קדוש ונאפשר להם להשמיע אותו בכל מקום ובכל מועד".