לפני כחצי שנה סוכל פיגוע טרור משולב ע״י מחוז ירושלים במשטרה ושב״כ שתוכנן נגד כוחות הביטחון, לאחר שנחשפה מעבדת נפץ בתוך דירה במ.פ שועפאט. בלשי ימ״ר ירושלים ומסתערבי מג״ב עצרו בהכוונת שב״כ 2 מחבלים, בשנות העשרים לחייהם תושבי מ.פ שועפאט, בחשד שתכננו לבצע את הפיגוע המשולב לאחר שקשרו קשר עם פעילי ארגון טרור גא״פ.

שלושה צעירים מג'סר א-זרקא נעצרו בחשד שתקפו אדם באכזריות
נשק מקורי: השוטרים ביצעו חיפוש במזרח ירושלים, והופתעו ממה שראו

בסיום חקירתם הוגש נגדם בחודש נובמבר אשתקד כתב אישום ע״י הפרקליטות בגין: הכנה לביצוע מעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות, מגע עם סוכן חוץ, קשר למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות, אימונים צבאיים אסורים ופעולה בנשק למטרות טרור. 

מהחקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ ובהתאם לעובדות כתב האישום שהוגש נגדם, עולה כי המחבלים תכננו לבצע פיגוע ירי לעבר מעבר מ.פ שועפאט, ולהימלט לדירת מסתור שבבעלות משפחתו של אחד הנאשמים, ששימשה אותם בפועל כמעבדת נפץ. שם  החלו להכין מטענים ותכננו לפוצץ אותם מיד עם הגעת כוחות הביטחון למקום. 

לצורך כך, קשרו קשר עם פעילי ארגון הטרור גא״פ בג׳נין, לצורך השגת נשק, השגת ידע, הדרכה ומימון לפיגוע הטרור המשולב. בתקופה שקדמה למעצרם וחשיפת כוונותיהם ע״י מחוז ירושלים במשטרה ושב״כ, קיבלו בפועל הדרכה בדבר הכנת המטענים ומעבדת הנפץ. 

המחבלים רכשו חומרים כימיים שונים שהיו אמורים לשמש אותם לצורך כך, זאת בהכוונת פעילי הטרור מג׳נין. חומרים אלו שהיו בדירת הטרור - נחשפו ונתפסו בפעילות משטרת ישראל לאחר מעצרם וטופלו ע״י חבלני מחוז ירושלים. 

במקביל לכתב האישום שהוגש נגדם ע״י פרקליטות מחוז ירושלים, הוארך מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים- הליכים המתנהלים בימים אלו.

לצד המשך ההליך הפלילי, בתקופה האחרונה בוצעה פעילות מקבילה לצורך תקיפה כלכלית של הדירה ששימשה כמעבדת נפץ. במהלך שנחשב לנדיר וחריג, חוקרי היחידה הכלכלית בימ״ר ירושלים פעלו יחד עם פרקליטות מחוז ירושלים והרשות לרישום והסדר זכויות במקרקעין של משרד המשפטים, לביצוע הפעולות הנדרשות לחילוט הדירה. היום הושלם ההליך והוגשה לבימ״ש המחוזי בירושלים בקשה לחילוט הנכס.
 
פקד שלומי אלפרט ר׳ מחלק כלכלי ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ציין: ״לאחר שסיכלנו פיגוע טרור חמור ועצרנו את המחבלים, התחלנו בהליך לחילוט הנכס ששימש כמעבדת נפץ. העובדה שהפיגוע לא יצא אל הפועל והמחבלים לא הספיקו להכין את המטענים אלא רק רכשו חומרים לכך, אינה מורידה כהוא זה מחומרת מעשיהם והטיפול הנדרש במקרה חמור זה. היה כאן שיתוף פעולה חשוב בינינו לבין הפרקליטות וגורמים נוספים, כשכולנו הבנו את חשיבות החילוט של הנכס ואת האפקט התודעתי שמהלך זה ייצר בקרב מחבלים ופעילי טרור וגם בקרב סביבתם הקרובה. המסר לכל מחבל ובני משפחתו וגם למי שמתכנן לבצע פיגוע, הוא כי מעצרם וההליך המשפטי בעניינם אינו סוף פסוק. אנחנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו מכוח החוק לטיפול משלים והתקפי גם בציר הכלכלי והאזרחי״.