מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר העביר אל מארגני המחאה מכתב תחת הכותרת - "מחאות מוצ"ש - חשש לחיי אדם". במכתב מציין ניצב עמר כי המשטרה רואה חשיבות להפגין וזאת כחלק מחוק היסוד לחופש הביטוי שמהווה את נשמת אפה של הדמוקרטיה, אולם לצד החובה לאפשר את חושבת הביטוי, על משטרת ישראל חובה לדאוג כי במהלך ההפגנה ישמר גם הסדר הציבורי.

מפקד מחוז תל אביב מוסיף כי המשטרה פועלת בהתאם לדין והיא מאפשרת את קיומה של המחאות ומונעת קיומם של הפגנות רק במקרים בהם קיימים ודאות לפגיעה קשה בסדר הציבורי או בשלום הציבור. מבחינתה היא תפעל בהתאם למדרגי הפרות הסדר. עוד מוסיף כי בהתאם לאותה מדיניות בהמהלך השנה האחרונה התקיימה מידי שבת הפגנות שהמשטרה אישרה אותה והיא משקיעה גם מאמצים רבים לאפשרם ברחוב קפלן כסדרם.

פרץ עמר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
פרץ עמר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

אלא "לאחרונה אנחנו עדים לתופעה מתוקנת שהתגברה במוצאי שבת האחרונה ב-23.3 במהלכה קבוצות גדולות של אזרחים התארגנו מראש לחסימת נתיבי אייילון, כך גם להעברת צמיגים ולוחות עץ שהוכנו מבעוד. מדובר בפעולות מסוכנות. בנוסף, קבוצות שונות נעות במהירות בכבישי העיר על מנת להחמק מהמשטרה". בהמשך מבהיר מפקד תל אביב ניצב עמר כי מדובר בתופעה שאסורה ובלתי חוקית, היא מייצרת סיכון רב ועלולה לעלות בחיי אדם ובין של משתמשים אחרים בדרך או של כוחות הביטחון. משכך הוא רואה חשיבות עליונה להתריע על המשך פעילותם אלו ומציין כי המשטרה מבחינתה תמשיך לאכוף את החוק ולמנוע את סיכון הציבור

כאמור, המשטרה אישרה את הבקשה לקיום המחאה, בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים במוצאי שבת הקרובה ברחוב קפלן 22 ת"א, במדשאה סמוך למתחם שרונה. לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו. לקראת המחאה המתוכננת, המשטרה נערכת בכוחות גדולים, במטרה לאבטח את המשתתפים במחאה ולשמור על בטחונם, לצד הכוונת התנועה ושמירה על הסדר הציבורי במחאה. 

תגובת מטה "חופשי בארצנו": "עשרות אלפי ישראלים יוצאים מידי שבוע למחאה נחושה נגד ממשלה שמעדיפה שיקולים ציניים וסקטוריאליים גם במחיר של פגיעה בביטחון המדינה. הניסיונות להכתים ולהכפיש את המחאה הלגיטימית ואת הציבור הפטריוטי הזה, שנאבק בצורה חוקית על עתיד המדינה ועל הביטחון שלה, הם מטרידים ולא ראויים. התנהלות הממשלה שמובילה אותנו לאסון אחרי אסון, היא הסכנה האמיתית, שבגללה הישראלים יוצאים לרחובות. במקום להלך אימים על המפגינים, על המשטרה לאפשר את המחאה, חופש הביטוי וההפגנה בצורה מכבדת, כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית".