בבית משפט השלום בראשון לציון הוגשה אתמול (רביעי) הצהרת תובע החתומה על ידי פרקליטות מחוז המרכז בדבר כוונתה להגיש כתב אישום כנגד תושב לוד בן 43, החשוד כי הצליח בדרכי מרמה ותחבולה לעקוץ עשרות אזרחים תמימים אחרי שהשיג את פרטיהם האישיים והוציא מחשבונות הבנק שלהם סכומים הנאמדים בכ-170 אלף ש"ח.

חקירת הפרשה התנהלה ביחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז שהצליחה לפענח את פרשיית ההונאה רחבת היקף ואת דפוסי התנהגותו של החשוד שהתחזה לשירות לקוחות של חברות ועסקים, במטרה לקבל גישה לחשבונות הבנק ולהוציא עשרות אלפי ש"ח במרמה. חוקרי המשטרה שהחלו לפני מספר חודשים בחקירה סמויה, בעקבות תלונה שהתקבלה בגין חשד להתחזות וקבלת דבר במרמה הבינו כי אין מדובר באירוע חד פעמי. 

ניידת משטרה (צילום: יואב דודקביץ/TPS)
ניידת משטרה (צילום: יואב דודקביץ/TPS)

מהחקירה עולה החשד כי במקרים הללו נקט החשוד בשיטת פעולה דומה, בה נהג להשתלט על משיבון קולי של חברות שונות, כשהוא משתמש בקול שלו במקום המענה הקולי הרגיל והפנה את לקוחות החברה לטלפון בשימושו, כאשר לקוחות שפנו לשירות הלקוחות "הפיקטיבי" מסרו פרטים אישיים שאפשרו את ההונאה.

במשטרה מציינים כי עם התפתחות החקירה, עלה כי החשוד הצליח לחלץ מהקורבנות שם מלא, מספר ת.ז ומספר אשראי ובאמצעות פרטים אישיים השיג את קוד האימות ולאחר מכן התקשר למוקד הבנקים השונים, התחזה לקורבנות, קיבל גישה לחשבונות הבנק שלהם וביצע העברות כספיות לחשבונות אשר נמצאו בשימושו.

שוטרי המחלק, בסיוע בלשי תחנת לוד עצרו את החשוד, תושב לוד כבן 43 וחשפו עשרות מקרים בתחום ההונאה ובהן: התחזות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כאשר עפ"י החשד בדרך זו גנב החשוד כ-170 אלף ש"ח. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, עפ"י צרכי החקירה ואתמול כאמור הוגשה נגדו הצהרת תובע וכן בקשה להאריך את מעצרו. "משטרת ישראל מבקשת מהציבור לשים לב ולא לתת פרטים אישיים מלאים אלא אם כן בהליך תקין של וידוא זהות", כך אומרים במשטרה.