משטרת מחוז ירושלים נערכת לקראת תפילות יום שישי הרביעי והאחרון של הרמדאן ולילת אל קדר ולצורך כך כ - 3,600 שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב וכוחות תגבור משטרתיים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, יפעלו ויתפרסו ברחבי העיר, בכדי לשמור על שלום הציבור ובטחונו, להכווין ולווסת את התנועה, ולאפשר את חופש הפולחן בהתאם להיבטי הביטחון והבטיחות הנדרשים, החלטות הדרג המדיני והערכות מצב המתקיימות מדי יום במחוז ירושלים. 

במשטרה מתכוונים לשמור על כוננות גבוהה עד שבת בבוקר ובהתייחס גם לתפילות לילת אל קדר בלילה שבין שישי לשבת.  המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים בפרט במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה, הכל במטרה לאפשר את קיומן התקין והבטוח של התפילות בעיר העתיקה ובהר הבית.

כחלק מההיערכות, מערך הביטחון השוטף יעובה, ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה, במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולפעול למניעת ניסיונות של גורמים עוינים לנצל את ימי הרמדאן להסתה, הפרת סדר, טרור או אלימות מכל סוג שהיא. 

נזכיר כי בסופ"ש שעבר, שוטרי מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב וכוחות נוספים, פעלו למעצר 23 חשודים שקראו קריאות הסתה ותמיכה בטרור בשטח הר הבית, לאחר תפילות שהיו במקום בסופ״ש.  גם בימים האחרונים נמשכה פעילות משטרתית נחושה לאיתור וטיפול בחריגים. רק הלילה, נעצר חשוד (20) בעיר העתיקה בירושלים כשברשותו נתפס דגל של ארגון הטרור גא״פ (הג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני). 

בנוסף, בימים האחרונים נעצרו שני  מסיתים שקראו קריאות הסתה בעיר העתיקה. כמו כן, נעצר גם מורחק מהאזור שנתפס ע״י השוטרים בכניסה להר הבית.  ההיערכות המשטרתית תכלול שוטרים גלויים וסמויים שיסתייעו בתצפיתני  מרכז השליטה במרחב דוד, זאת במטרה לאתר מורחקים שמפרים הוראות צו שהושת עליהם.

להלן פירוט השינויים הצפויים בהסדרי התנועה מחר, ביום שישי הרביעי של חודש הרמדאן (5.4) לילַת אל-קַדְר. בין השעות 06:30 ביום שישי עד 08:00 ביום שבת למחרת לערך ובהתאם לצורך, יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה:

סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן, נעמי קיס, מעלה השלום (מצומת הכלביה ועד שער האשפות).

כמו כן בשעות אלו, יחסמו לתנועת כלי רכב לפרקי זמן קצובים בהתאם לצורך, הצירים הבאים: 

• שד' בר לב מצומת מטה ארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול).

• דרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם).

• רח' הצנחנים.

• רח' חיל ההנדסה.

• מנהרת צה״ל.

ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרך בגין כציר חלופי. 

מומלץ להשתמש באפליקציות הניווט השונות ולהסתייע בתחבורה הציבורית, בפרט באזור העיר העתיקה בירושלים. 


אנו פונים לציבור בבקשה לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה- מוקד 100, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי.