הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

משרד החינוך ומועצה מקומית שילמו פיצוי של  85 אלף שקלים, לילדה שנפצעה במהלך שהותה בגן הילדים, זאת לאחר שבאת כוחה של הילדה והוריה הגיעה להסדר פשרה עימן.

על פי התביעה, הייתה התובעת תלמידה בגן ילדים. במועד התאונה  במשקוף של הדלת המובילה לחדר השירותים היה ברזל בולט ומסוכן.. ( להלן: "הברזל"). ביום בו ארעה התאונה הילדה נכנסה לחדר השירותים, רגלה נתקלה בברזל ונגרם לה חתך עמוק ברגל שמאל (להלן: "התאונה")  לאחר התאונה הילדה הובהלה לבית חולים, שם בוצעה לה תפירה של החתך. 

לימים הוברר כי הברזל היה בולט  מהמשקוף במשך שבועות  ארוכים מלפני המועד בו ארעה התאונה.

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

רוח הפסיקה 
אין מחלוקת כי בין גננת לילדי גן מתקיימת חובת זהירות מוגברת. הכלל הוא שחובת עוסק הוראה כלפי תלמידיו כוללת את החובה לנקוט אמצעים סבירים למניעתו של נזק צפוי, כאשר מדובר בגן ילדים מידת הזהירות הנדרשת מצוות הגן גבוהה. שכן הקטין לא פיתח מנגנוני הגנה ושיקול דעת שישנו אצל בגיר, וניתן לצפות כי הוא עלול להיפגע  במעשה ובמחדל. כאשר הנזק נגרם  על ידי חפץ, יש גם לבחון את טיבו של החפץ, אם הוא מסוכן, ואם האחראי נקט פעולות ראויות להגנת הקטינה מפני פגיעה אפשרית.

מיד לאחר התאונה ורק אז, הגננת טרחה לקבע את הברזל הבולט והמסוכן באמצעות דבק ולהצמיד אותו לקיר ולהודיע לעירייה אודות המפגע. 

בתביעה ציינה עו"ד אשכנזי כי כתוצאה מהתאונה נותרה לילדה צלקת מגרדת ועמוקה שגורמת לילדה לחוסר נוחות, לנזק אסתטי, לפגיעה בתדמית ובביטחון העצמי. לפני התאונה, הייתה התובעת ילדה בריאה, שמחה ופעילה מאוד מבחינה ספורטיבית וחברתית ללא הפרעה או מגבלה כלשהי, ותפקדה כרגיל ככל ילדה בגילה. בעקבות התאונה נאלצה התובעת להימנע מפעילויות ספורטיביות וחברתיות, נאלצה להסתובב עם צלקת קשה ועמוקה, נאלצה להימנע מחשיפה לשמש, ולא  להשתתף בפעילויות בהם נטלה חלק לפני התאונה, והייתה זקוקה למעקבים וטיפולים רפואיים.. 

כאמור לאחרונה, לאחר משא ומתן הצליחה עו"ד אשכנזי להגיע להסדר עם משרד החינוך והמועצה המקומית שיפצו את הילדה ביחד ולחוד בסך של 80 אלף ₪. בית המשפט העניק תוקף של פסק דין להסדר הפשרה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר