שוטרי מחוז ירושלים נאלצו להשתמש הלילה (בין ראשון לשני) באמצעים לפיזור מתפרעים ולבצע מעצרם של שישה תושבי שכונת מאה שערים לאחר שלדברי המשטרה הותקפו הכוחות וסכנה ממשית נשקפה לחייהם, עת הושלכו לעברם אבנים, קרשים, ברזלים, ביצים וחפצים אחרים. בנוסף קראו לעברם המתפרעים "נאצים ","רוצחים" ו"תסתלקו מפה״. כוחות המשטרה פשטו על השכונה בניסיון לאתר שוהים בלתי חוקיים.

נבהיר כי במסגרת פעילות ממוקדת לאיתורם של שב"חים בשכונת מאה שערים בירושלים, הגיעו כוחות המשטרה מתחנת לב הבירה ויס״מ מחוז ירושלים אל מבנה ישיבה ברחוב חברת תהילים וברחוב הסמוך - חברת הש״ס, בשכונה. עוד בדרכם לעבר המבנה בו היה חשד להימצאות שב״חים, החלו קומץ תושבי המקום להפר את הסדר תוך קריאות גנאי לעבר השוטרים: ״נאצים, תסתלקו מפה״. 

במשטרה מציינים כי בהתקרבם אל מבנה הישיבה, החלו מתפרעים רבים להשליך לעבר כוחות המשטרה שפעלו כאמור, כיסאות, שולחנות אבנים, מוטות, ברזלים ובקבוקים שהכילו חומר נוזלי. כבר בשלב זה, נאלצו כוחות המשטרה להשתמש באמצעים שונים להשבת הסדר ולהדיפתם של המתפרעים, במטרה לאפשר לכוחות הנוספים לבצע את פעילות איתורם של השוהים הבלתי חוקיים במקום.

עוד עולה כי הפרת הסדר האלימה נמשכה ולשוטרים לא נותרה ברירה אלא להגיב בתקיפות ולהדוף את הפורעים שסיכנו את חייהם. באחד המקרים, בפתח המבנה, עמדו עשרות מפרי סדר שהחלו מתקרבים כשאחד מהם אוחז בידיו ילדה קטנה. 

לאחר שהושלמה סריקת מבנה הישיבה, במהלכה אותרו שישה פלסטינים שוהים בלתי חוקיים בגילאי 32-17 מבית לחם וסביבתה, הם נעצרו והובלו מחוץ לשכונה. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה בתחנת לב הבירה ובמהלך היום יובאו בפני בימ״ש לדיון בעניינם.

במשטרה מדגישים כי "פעילות זאת הלילה, מצטרפת לפעילות כנגד שוהים בלתי חוקיים נוספת שנערכה ביממה האחרונה ובמהלכה פעלו לוחמי מג״ב ירושלים ושוטרי יס"מ ירושלים, בשכונת ואדי ג׳וז ואיתרו בהכוונת תצפיתני מרכז השליטה של מחוז ירושלים, 13 שוהים בלתי חוקיים. החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה שחלקם בסיומה הורחקו אל אזור מגוריהם. משטרת ישראל בשיתוף לוחמי מג״ב וכוחות נוספים, תמשיך לפעול בנחישות לאיתורם של מפרי חוק ושוהים בלתי חוקיים בפרט, המסכנים את ביטחונו של הציבור ושלומו. חלקם של חשודים אלו, מעורב לא אחת בפלילי ואף ישנם מקרים של מעורבות בפח״ע, כפי שסוכל הן רק בשבועות האחרונים סמוך לשער שכם על ידי לוחמי מג״ב שהודות לערנותם, החשידו צעיר כבן 17 שבבדיקה התברר כי מדובר בשב״ח שתכנן לבצע פיגוע דקירה באזור העיר העתיקה בירושלים. לצד זאת, משטרת ישראל תגיב בנחישות ובכל הכלים שברשותה כלפי פורעי חוק ומפרי סדר אשר יסכנו את שלומם ובטחונם של השוטרים ולוחמי מג״ב במהלך פעילותם למען ביטחון ציבור התושבים, ותפעל לאיתורם ומעצרם של חשודים המעורבים בכך, במטרה למצות את הדין עמם בהתאם".