המצב בארץ מלחיץ לא מעט אזרחים וחלקם לפחות מפתח כמעט מדי יום חלום בריחה למדינה זרה. אחד היעדים המועדפים מסתבר הוא קנדה וכשיש ביקוש, מתעוררים גם העוקצים למיניהם, שדואגים ללכוד את הקורבנות שלהם ברשת עם "פתיונות" ולהוליך אותם שולל לעבר חלום שמתנפץ.

שלושה חיסולים תוך שעתיים, אחד מהם של בכיר מאוד בחיזבאללה
ארה"ב מעריכה: התגובה באיראן תהיה מוגבלת - אך יש סיבה לדאגה

מקרה שכזה נחקר, כך עולה במפלג ההונאה של מחוז תל אביב במשטרה, שביצעה בשני האחרון את מעצרם של ארבעה חשודים, בהם עורך דין מתל אביב, בחשד שהקימו חברה פיקטיבית המתחייבת להנפיק אשרות עבודה (ויזה) לקנדה ובדרך זו גרפו לכיסם למעלה ממיליון שקלים.

בחודשים האחרונים מנהלות יחידת ההונאה של מחוז ת"א ביחד עם היחידה למאבק בפשיעה חמורה של רשות המיסים (יהלום), חקירה סמויה ומורכבת, בחשד לעבירות מרמה, קשירת קשר, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות זיוף, במעורבות של מספר חשודים, אשר הציגו מצגי שווא תוך התחייבות להנפיק אשרות עבודה לקנדה.

במסגרת החקירה, עלה חשד כי בעלי החברה "קנדה דרים", הציגו עצמם כספקי שירות להנפקת אשרות עבודה לקנדה לכל דורש כל זאת בתמורה לעמלה כספית.

הקורבנות מבקשי האשרות הינם נתינים זרים.

החשודים הציגו למבקשי האשרות מסמכים הנחשדים כמזויפים, והציגו תעודות מזויפות אשר מסמיכות אותם אל מול הרשויות הקנדיות לצורך הנפקת ויזות עבודה. 

החשודים עבדו בשיטתיות והצליחו לגרוף לכיסם במרמה למעלה ממיליון שקלים, כל זאת ללא שהנפיקו אף לא אשרה אחת.

עם המעבר לחקירה גלויה, ביצעו החוקרים כאמור את מעצרם של ארבעה חשודים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, תושבי רמת גן ותל אביב, לאחר שבוצעו חיפושים בבתיהם ובמשרדי החברה ונתפסו אמצעים דיגטליים ו-47 אלף שקלים במזומן.

בתום החקירה שני חשודים שוחררו בתנאים מגבילים ושני חשודים נוספים הובאו לבית המשפט הבוקר לדיון, במהלכו מעצרם הוארך עד ליום חמישי. החקירה נמשכת.