בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול (שלישי) בארבעה ימים ועד ליום ראשון את מעצרו של לוחם מג"ב שהיה מעורב באירוע הירי בשישי האחרון ביפו. במהלך האירוע נקבע מותו של מתנדב מד"א יעקב טוחי, שעל פי החשוד תקף אותו תחילה במסגרת מה שהחל כביכול כוויכוח בין נהגים.

לאחר שנחקה: זו ההחלטה בנוגע לאחותו של אסמאעיל הנייה
חטיפת הספינה הישראלית זו רק ההתחלה: התוכנית הגדולה של איראן נחשפת

קודם הדיון ובמהלכו התקיימה מחאה מחוץ לכותלי בית המשפט מחאה בהשתתפות עשרות שפצחו בקריאות "רוצים משפט צדק, דם ערבי אינו הפקר". חלק מהנוכחים עטו על גופם חולצות הנושאות את תמונתו של הנרצח טוחי והאחרים הסתפקו בשלטים. ההפגנה הזו מצטרפת למחאה שהתקיימה כבר בראשון האחרון בכניסה למכון לרפואה משפטית באבו כביר בעת הגעת גופתו של המנוח לבחינה. אז קראו המפגינים להוציא את הלוחם ומשפחתו מיפו תוך שלושה ימים מיום קבורתו של טוחי כדי למנוע הסלמה של המצב. 

כאמור בחקירתו טוען הלוחם כי פעל מתוך הגנה עצמית כשמעשהו אינו נשלט אלא תגובת האינסטינקט שמקורה בפחד ובחרדה.

בבית המשפט טען פרקליטו עו"ד עופר ברטל כי מרשו הינו לוחם מג"ב הסובל מטראומה קשה מאז השבעה באוקטובר, לאחר שהיה עד למחזות אימה ונלכד בתוך פיצוצי מטענים ורימונים, מה שהשליך על התנהגותו ועורר בו פחד. לדבריו בשישי האחרון הותקף על ידי הקורבן באמצעות מספרים ואלימות קשה וכשחש סכנה ממשית לחייו, שלף את נשקו, פתח בירי לעברו של הקורבן וגם למותו. 

בבית המשפט טענה נציגת המח״ש כי הם מייחסים ללוחם מג"ב עבירת רצח וזאת בהסתמך על עדויות, וכן לנוכח רצף עשר היריות שביצע הלוחם עד שגרם למותו של המתנדב, שתקף אותו באמצעות מספרים שמשמשות אותו במסגרת התנדבותו במד"א.

השופטת אביטל אמסלם גלבוע נעתרה לבקשת מח״ש לצמצם את צו איסור הפרסום החל כעת רק על שמו של החשוד ועל כל פרט שעלול להוביל לזיהויו, ובמקביל האריכה את מעצרו של לוחם מג"ב בחמישה ימים ועד ליום ראשון. 

במהלך הדיון ביקשה רעייתו של השוטר להעביר אליו שני מכתבים שכתבה לו ובהם היא תומכת בו, וחרף התנגדות בני משפחתו של טוחי ותושבים מיפו שנכחו בדיון הבהירה כי בחנה את תוכן המכתבים והיא מאשרת למסור אותם לבעלה. 

"שיקבל את העונש שלו, מה שצריך", אמרה מחוץ לאולם בית המשפט אימו של הקורבן, טוחי.

בן דודו של הקורבן ג'לאל טוחי, מנהל תיכון בתל אביב אמר: "נרצח לנו בחור מהטובים שיש בעיר שלנו. אנחנו יודעים שיעקב יצא להציל נפש". "אנחנו לא נגד משטרת ישראל באופן כללי, אנחנו נגד הרוצח ונגד מי שעומד מאחוריו. אנחנו לא נגד היס"מ, אנחנו רוצים שייעשה צדק עם הבן דוד שלנו, הוסיף והבהיר.