זעם בפתח תקווה: שעות אחדות לאחר שהוגשה תלונה במשטרת העיר אודות בן מיעוטים שטיפס מעל לחומת גן ילדים עירוני "גן הנחל" בשכונת אם המושבות, בשעה שהילדים שהו בתוך הגן, נסגרה התלונה, זאת בטענה להיעדר תשתית ראייתית העשויה להוביל לכתב אישום.

לאחר שש שנים: הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון מגוחך בפרשת הברחה בינלאומית
גל האלימות נמשך: צעיר נורה למוות בלוד, אדם נוסף נפצע קשה

ההחלטה עוררה את זעמם של ההורים שטוענים שמשטרת פתח תקווה מפקירה את בטיחות ילדיהם, ובשל מצוקת כוח אדם לא מנהלת חקירות שהעבירה בהן ברורה ומתועדת. 

לטענת ההורים, ביום האחרון ללימודים לפני חופשת הפסח, כשהגיעו לאסוף את הילדים נחשפה אחת האימהות למראה שהותיר אותה בהלם.

"בחור צעיר שיצא מרכב מסוג BMW שנעצר בכביש גיסין טיפס מעל לחומה של הגן, נכנס פנימה לכאורה כדי לעשות את צרכיו ומיד לאחר מכן זינק החוצה ונעלם כלעומת שבא. למרבה המזל, הגננת בשל מזג אוויר חם, בחרה שלא להוציא את הילדים לחצר והיא שהתה איתם בתוך הגן כשהחשוד נכנס פנימה.

אנחנו לא קונים את הסיפור לעשיית צרכים כי אין שום סיבה לטפס מעל לגדר המקיפה של הגן, כשהחשוד יכול היה להטיל את מימיו מאחורי שיח או בפינה אחרת. לעניות דעתנו החשוד חיפש דברים אחרים ואולי הופתע מהגעת ההורים".

גן הילדים אליו פלש הצעיר (צילום: פרטי)
גן הילדים אליו פלש הצעיר (צילום: פרטי)

לטענת אמו של אחד הילדים, ההחלטה של המשטרה לסגור את התלונה מבלי לנהל חקירה, גובלת בשערורייה. "מה מחכים שיקרה אסון? אנחנו בתקופת מלחמה והתרעות אין ספור לפיגועים מדוע לא להתייחס למקרה כזה במלוא החומרה? מי שנכנס לתוך שטח פרטי ללא היתר הוא פורץ ומשיג גבול שאלו עבירות פליליות.

ישנו תיעוד של האירוע ונדמה שההחלטה לסגור את התלונה היא בבחינת אחריות שקיבלה משטרת פתח תקווה ללא חקירה תוך בחינת כליות ולב. זו בוזה וחרפה במיוחד בימים אלו. המשטרה חייבת לספק מערך אבחה וביטחון לילדים וההורים, במצב הזה אני לא שולחת את הילד שלי לגן ואני לא לבד". 

בעקבות האירוע הוזעקו למקום אנשי מערך הביטחון והפיקוח של העירייה והם שהזעיקו את המשטרה. מצלמות האבטחה נאספו אולם מסתבר הגם שהאירוע מתועד החליטו במשטרה כאמור לסגור את התלונה. 

ממשטרת ישראל נמסר: "כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית, נחקרת ומטופלת בהתאם לתשתית הראייתית במטרה להגיע לחקר האמת וכך גם במקרה זה. עם קבלת התלונה במשטרה בדבר כניסת אדם לחצר הגן שהייתה ריקה באותה עת, היא נבחנה ובהתאם לממצאיה הוחלט על סגירת התיק".

תגובת עיריית פתח תקווה: "בהתאם לקריאה שהתקבלה במשל”ט, הקב"ט העירוני הגיע למקום באופן מידי במקביל ליתר כוחות הביטחון. 
למשטרת ישראל אשר גם הוזעקה למקום הוגשה תלונה. עיריית פתח תקווה ממשיכה לתגבר את כוחות הביטחון והאבטחה בכל רחבי העיר, בדגש על מוסדות חינוך, ולהגיע בזמן מהיר לכל קריאה".