אדם בן 48 ששכן בבית מלון באשדוד הואשם היום (רביעי) בגין ביצוע עבירות הונאה בשווי של כחצי מיליון שקלים, בהן השיג במרמה פרטי אשראי של אזרחים.

ישראל פועלת באופן שגוי? "ייתכן והכניסה לרפיח תהיה לסינוואר הישג אדיר"
צה"ל לקח אחריות: מפקד בכיר בחיזבאללה חוסל בצור יחד עם סגנו | צפו בתיעוד

אותו נוכל ניצל באופן ציני את תקופת המלחמה הרגישה גם כך, וביצע מפרטי האשראי שהשיג הזמנות של עשרות מגשי פיצה, לכאורה עבור חיילי צה''ל כמחווה וכהוקרה על פעילותם במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". במקרה הזה עלות מגשי הפיצה הסתכמה בסכום של עשרות אלפי שקלים.

תיעוד ההודעה על דיווח העסקאות (צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד ההודעה על דיווח העסקאות (צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת חקירה סמויה ובשת"פ חברות האשראי, התחקו חוקרי המשטרה ואיתרו עשרות מקרי הונאה נוספים שאירעו בירושלים ובמקומות שונים ברחבי הארץ. גם שם, כך עלה , פעל הנאשם באמתלה של תרומה מעמקי ליבו לחיילי צה"ל לאחר ששלח תרומות כספיות והזמין יינות ומשקאות אלכוהוליים שונים בכספי אחרים.

ב-17 באפריל הפכה החקירה לגלויה, עת אותר הנאשם כשהוא לן בבית מלון באשדוד. הנאשם, נעצר על ידי בלשי המשטרה והועבר לחקירה ביחידת ההונאה בירושלים, לאחר שהצטברו נגדו מקרים רבים של עבירות הונאה ושימוש שלא כחוק בפרטי אשראי.

לאחר שמעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת וגובשה תשתית ראייתית למעשיו הרבים, הגישה יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים את כתב האישום נגדו, לצד בקשה להורות על מעצרו עד לתום ההליכים. 

מעצרו של הנוכל (צילום: דוברות המשטרה)
מעצרו של הנוכל (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה מדגישים כי כתב האישום כולל מקרים ואישומים רבים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון שימוש או שימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום.

פקד יבגני ברוורמן, קצין החקירות במפלג הונאה של מחוז ירושלים אמר: ״מתחילת המלחמה, פעל הנאשם בתחכום רב תוך יצירת מצגי שווא שונים באמצעותם השיג במרמה פרטי אשראי של אזרחים. הוא ניצל באופן ציני את כל נושא התרומות לחיילי צה״ל  וכוחות הביטחון שנלחמים בחזית- נושא רגיש לכל אדם".

"הוא יצר קשר עם בתי עסק רבים והתחזה לנציג גוף עסקי ולעיתים כבכיר במשק, וביצע רכישת סחורה באלפי ש"ח במסווה של תרומה לחיילי צה"ל הנלחמים בגזרות השונות. במהלך החקירה, אספנו תיקי חקירה רבים ברחבי הארץ בהם פעל הנאשם באותה השיטה. לאחר שמיצינו את פעולות החקירה בעניינו, הוגש נגדו כתב האישום שכלל מקרי הונאה רבים".