יותר משנתיים אחרי שרצחה את ילדיה, היום (רביעי) יגזור בית המשפט המחוזי בירושלים דינה של קרינה בריל שהורשעה ברצח ילדיה. סנגוריה של האם, שדקרה למוות את שני ילדיה, איגור בן השבע ומירה בת החמש, ביקשו לגזור עליה עונש מופחת, בשל מצבה הנפשי, אולם בית המשפט דחה את הבקשה והיום יינתן גזר הדין.



בריל בת ה-38 הורשעה בחודש אפריל כי שיספה את גרונם של ילדיה, באוקטובר 2013, בדירתם בשכונת תלפיות בירושלים. לאחר שעשתה זאת ניסתה לשים קץ לחייה. היא הודתה לאחר הרצח במיוחס לה, וטענה כי ביצעה את המעשה משום ש"לא הייתה אמא טובה".



בפסק הדין, אליו הצטרפו גם השופטים ציון גרינברגר וארנון דראל, כתב השופט צבי סגל, כי "כל מילותיי שלהלן שקעו לקרקעית הדמעה. עסקינן בכתב אישום מזעזע בתוכנו, מילותיו צורבות, עלילותיו מעוררות פלצות".



כבר בפסק הדין התייחסו השופטים לטענות על מצב נפשי קשה ממנו סבלה בריל, שהביא אותה לבצע את המעשה הנורא. "אין כל ספק כי הנאשמת סובלת וסבלה בעבר ממצבי רוח ירודים ומדיכאונות, אשר אף הובילו אותה לביצוע ניסיונות אובדניים ולקבלת טיפול פסיכיאטרי", נכתב בפסק הדין.




קרינה בריל. צילום: פלאש 90



עוד עסקו השופטים בשאלה האם ניתן לייחס לבריל את הסייג של אי שפיות הדעת והאם החשש של הנאשמת כי ילדיה יוצאו מחזקתה היה מעוגן בהתרחשות מציאותית הגיונית, או שמא מקורו במחשבות שווא אובססיביות של הנאשמת.



בפני בית המשפט הוצגו חוות דעת סותרות ביחס למצבה הנפשי. בפסק הדין נכתב כי "אין די בהצגת חוות דעת סותרות כדי להטיל ספק סביר ו"להרים" את הנטל. לו כך היו הם פני הדברים, או אז כמעט בכל הליך משפטי בו תיטען טענה בדבר סייג אי השפיות לא יהיה מנוס אלא לזכות את הנאשם מחמת סייג זה, ולו בשל הספק הסביר". השופטים קבעו כי הפעולות של הנאשמת היו "מחושבות, והן מעידות על כך שהפעילה שיקול דעת במהלך ביצוען".



הבת התחננה על נפשה



על פי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים, התגוררה בריל ברוסיה, יחד עם ילדיה. כשעלתה לארץ שכרה דירה בירושלים והחלה ללמוד עברית באולפן. כבר באוגוסט 2013, כחודש לפני הרצח, פגעה בריל בבנה. היא הכתה אותו, הותירה סימן על צווארו ובעקבות דיווח של הילד, היא הועברה לטיפול רשויות הרווחה. בראש השנה שלאחר מכן, בעודה תחת טיפול הרשויות, ניסתה בריל להתאבד.



בסוף השבוע בו אירע הרצח, שהו האם וילדיה בבית ידידתה של קרינה. החברה חששה ממצבה של האם והזעיקה את נדיה, אחותה של קרינה, שלנה עמם באותו הלילה. נדיה ניסתה להרגיע ולעודד את אחותה לקראת מפגש עם שירותי הרווחה.



מכתב האישום עולה כי במהלך הלילה של ה-1 באוקטובר 2013, נטלה בריל סכין מטבח גדולה, חתכה את ורידי ידיה ופנתה לעבר חדר הילדים, בו ישנו ילדיה במיטת קומתיים. בריל דקרה את בנה הקטן בצווארו עד שנפח את נשמתו, ומיד לאחר מכן ניגשה לבתה שהתחננה על נפשה.



אחותה, נדיה, התעוררה מקול הזעקות המחרידות וניסתה למנוע מבריל לפגוע בילדים, אך לא הצליחה לעצור אותה. האם הרוצחת התמוטטה בסלון ביתה, וילדיה נפטרו מפצעיהם בעקבות אובדן דם רב. כשהאחות נמלטה מהדירה אל בית השכן והזעיקה את המשטרה ניסתה בריל לשים קץ לחייה אולם ללא הצלחה.



לפני כשנה ילדה בריל בן שלישי, בניתוח קיסרי בבית החולים אסף הרופא, בליווי סוהרות מנווה תרצה. הרך הנולד עבר לרשות האב, בן זוגה של בריל בשנים האחרונות. הלידה עברה ללא אירועים חריגים, ובריל הושארה לאחר מכן תחת השגחת שב"ס עד לשחרורה מבית החולים.