כתב אישום הוגש היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים, נגד תושב העיר בן 33, שהציע למכור את בתו התינוקת, בת השלושה חודשים. מהשתלשלות העניינים לא ברור אכן התכוון האב להעביר את התינוקת, או רק לקבל את הכסף, לכן הוא מואשם בעבירה של קבלת דבר במרמה. התינוקת נמצאת בידי רשויות הרווחה.



מכתב האישום עולה כי האב, מכור להימורים, הורשע בעבר בעבירות של מרמה וזיוף. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין מרים בן גל מפרקליטות מחוז ירושלים, הנאשם, ששמו אסור בפרסום כדי לא לחשוף את זהות התינוקת, שוחח עם חבריו לעבודה, על רצונו למכור את ביתו התינוקת, תמורת סכום של 100 אלף שקל. ערנותו של אחד העובדים הביאה אותו להציג בפני הנאשם כאילו הוא מכיר זוג המעוניין לרכוש את התינוקת ולפנות למשטרה.



לפני כשבועיים קבעו השניים פגישה בסמוך לישיבת מרכז הרב שבגבעת שאול, אליה הצטרף סוכן משטרתי המכונה ניסים, אשר הציג עצמו כמי שמכיר בני זוג מקהילת הבוכרים המתגוררים בארצות הברית, המעוניינים לרכוש את התינוקת. לבקשת הסוכן, כתב הנאשם מסמך שבו כתב: "אני .... מוכר את ילדתי ל..... תמורת 100 אלף שקל". האב אף שלח לו תמונות של הילדה באמצעות אפליקציית וואטסאפ.



"הנאשם עשה כל זאת בכוונת מרמה ועל מנת לשכנע את ניסים ברצינות כוונותיו וכדי לקבל סכומי כסף מניסים במסגרת העסקה וזאת מבלי שימסור לידיו את התינוקת", נכתב בכתב האישום. הוא ביקש מניסים מקדמה של 5,000 שקל והבטיח למסור את התינוקת לאחר שאשתו תיפרד מהילדה. כעבור יומיים שלח הנאשם לסוכן הודעת טקסט ושאל אם העסקה "סגורה", שכן ישנו זוג דרוזים מפסגת זאב אשר מוכנים לשלם סכום גבוה יותר עבור הילדה.



הסוכן אישר לנאשם שהעסקה אכן תצא לפועל והשניים קבעו להיפגש. במהלך הפגישה שב הנאשם וביקש להעביר לו מקדמה על סך 5,000 שקל. הסוכן סירב והציג לנאשם מזוודה ובה 100 אלף שקל, אך הנאשם שב ודרש לקבל מקדמה. בפגישה נוספת בין השניים הביא האב את בתו התינוקת יחד עמו, כדי להוכיח את רצינות כוונותיו כביכול לגבי מכירת התינוקת. במהלך הפגישה העביר הנאשם את התינוקת לניסים ואמר לה "הנה, תכירי, זה האבא החדש שלך".



הסוכן העביר לאב 5,000 שקל. "במעשיו אלה קיבל הנאשם דבר לאחר שהציג טענת עובדה בעניין שבעתיד כשהוא יודע שאינה אמת, וזאת בנסיבות מחמירות", נכתב בכתב האישום. "הנסיבות המחמירות מתבטאות בשימוש שעשה הנאשם בביתו התינוקת, בתחכום, בטיבם ובמספרם של מצגי השווא אותם יצר הנאשם במסגרת תכנית המרמה".



הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה למעצר האב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בה מצוין כי הוא "לא בחל בשימוש בבתו התינוקת, תוך שהביא אותה עימו למפגש ואף מסר אותה לידיו של נסים, אדם אותו הוא אינו מכיר כלל, והכל תמורת בצע כסף".



עו״ד דוד ברהום שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האב שהציע למכור את בתו, אמר בתגובה:  "האב טען לכל אורך הדרך, כי לא הייתה לו כוונה למכור את בתו. טענותיו נמצאו נכונות וזאת למרות ההצהרות והדיווחים. חשוב להדגיש כי כתב האישום אף לא מייחס לו עבירה של ניסיון לסחר בבני אדם. בית המשפט אף קיבל את עמדתנו כי יש מקום לשחרר את האב כאשר תמצא לו חלופה ראויה".