בבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד שוטר מג"ב לשעבר, מתן עמיחי (22) המייחס לו עבירות של פגיעה בפרטיות ושימוש לרעה בכוח המשרה והעביר פרטים אישיים של צעירה לארגון להב"ה.



מכתב האישום אותו שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עולה כי בחודש דצמבר 2014 במסגרת ביצוע משימה שגרתית של בדיקות לאיתור עבירות בסמוך לכפר סילואן בדק כוח מג"ב רכב ובו שני תושבי סילואן כשלצדן שתי צעירות יהודיות.



עמיחי ששימש באותו הזמן כמפקד כיתה נטל תעודות זהות מאחת הצעירות צילם אותה במכשיר הטלפון הנייד שלו ומיד לאחר מכן העביר את התמונה של הצעירה באמצעות הודעת וואטסאפ לח"כ לשעבר מיכאל בן ארי כשהוא מוסיף. "תעודת זהות של בחורה שירדה עם שני ערבים וחברה שלה לאילת (מדובר בשני סילוואנים) מיכאל אם תוכל העביר את זה לגורמים הרלוונטיים בבקשה ממך", אנחנו מג"בניקים מסילוואן, בבקשה לשמור בעילום שם". עוד הוסיף בהודעה: "רציתי לבכות עכשיו".



בכתב האישום נטען כי מיד לאחר מכן העביר עמיחי את תמונתה של הצעירה בהודעה אל בנצי גופשטיין מארגון להב"ה ולצדה כתב: "אנחנו חברה ממג"ב של סילואן עצרנו רכב ליד סילואן וראינו שני ערבים שיורדים עם שתי בנות יהודיות לאילת הנה תעודת הזהות של אחת הבנות בבקשה תעשה משהו.... אין לנו מה לעשות מול סיפור כזה... הכל בעילום שם שלנו כמובן".



במח"ש טוענים כי השוטר עשה שימוש בידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם ומסר אותו לאחר, שלא למטרה שלשמה נמסרה וכן השתמש לרעה בסמכותו ועשה מעשה שרירותי שפגע בזכותו של אחר.




גופשטיין: "מגיעה לו תעודת הוקרה"



בנצי גופשטיין אמר בתגובה על הגשת כתב האישום נגד השוטר: "במקום שמשטרת ישראל תיתן לאותו שוטר תעודת הוקרה על דאגתו לאחיותיו. הוא מקבל כתב אישום. בושה. המשטרה חייבת לטפל בערבים המשדלים את הבנות שלנו. על ממשלת ישראל להילחם בהתבוללות. מידי יום אני מקבל מקרים מאזרחים חיילים שוטרים ואנשי שירות הביטחון. לעם ישראל אכפת מההתבוללות. אני מצפה מהיועץ המשפטי החדש בתור אחד שההתבוללות חשובה לו, לבטל את כתב האישום.



בנצי גופשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנצי גופשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90