קצין מג"ב, ניר סומך, שהורשע בהריגת שכנו וריצה כשלוש שנות מאסר, זוכה הבוקר (חמישי) בבית המשפט העליון מחמת הספק. אביו, אהרון סומך, אמר הבוקר לניסים משעל ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "ככה בית המשפט החליט, תודה לבית המשפט העליון ולשופטים. יש צדק בבית משפט, מי שאומר שאין צדק - טועה. לכל אורך הדרך שאבנו את הכוחות והאמונה מניר. הוא נתן לנו את הכוחות, ישב בכלא והחזיק מעמד והאמין בצדקתו. הוא אמר לנו 'פעלתי כפי שלמדתי וכפי שלימדתי, כך עשיתי, לא היתה לי ברירה אחרת'".



האב סיפר: "בדיון הראשון היינו צריכים להגיע לפשרה. משום מה במח"ש המשיכו להתעלל בנו ולהתעלל בקצין המוערך של מג"ב, קצין שעשה הכל לטובת בטחון מדינת ישראל. היום אני אומר למח"ש תעשו בדק בית תבדקו את עצמכם".



 



"ניר נרגש מאוד ושמח", אמר סומך והוסיף: "הוא היה המום, לא יכול היה להגיב. הוא האמין בצדקתו. מכאן אנחנו לוקחים אותו הביתה. עכשיו שמחה, שישו ושמחו. ככתוב: 'זה היום, אמר השם, נגילה ונשמחה בו'".


משפחתו של המנוח: "אנחנו המומים"



מוקדם יותר היום, בית המשפט העליון זיכה פה אחד מחמת הספק את ניר סומך שהורשע בהריגת שכנו בן טל בשנת 2009 כי חשב שהוא מחזר אחרי אשתו. סומך ששירת כקצין מג"ב בעת האירוע זוכה לאחר שישב בכלא כבר כשלוש שנים. בעקבות הפסיקה המפתיעה, שזכתה לתגובה המומה בבית המשפט, סומך ישוחרר בקרוב מהכלא.

השופטים כתבו כי לא ניתן לשלול את גרסתו של סומך, לפיה טל יצא מרכבו כשהוא מאיים עליו במוט ברזל. בניגוד לבית המשפט המחוזי, שופטי העליון מצאו את גרסתו של סומך "עקבית ומהימנה", לפיה טל הניף לעברו את מנעול ההגה במטרה לפגוע בו. בכך לא קיבלו השופטים את עדותם של שני עדי הראייה.

עורך הדין נחמי פיינבלט מסר בשם משפחתו של בן טל: "אתמול נודע לנו במהירות כי היום יתקיים הדיון בבית המשפט העליון. ביקשנו שלא להיות נוכחים בשל הקושי הנפשי של המעמד. ציפינו כי לכל היתר יקלו בעונשו אבל לא העלנו על דעתנו שהוא יזוכה. אנחנו המומים. דיברתי עם המשפחה בצורה רציונלית עד כמה שניתן, והסברתי להם שהמאבק כעת צריך להיות על כך שסומך לא יושב חלילה לשרות המשטרה ויתנו בידיו של ניר סומך שוב פעם נשק. גם הזיכוי הוא מחמת הספק ואסור שיתנו לו נשק".