סכסוכי הדמים ביפו מגיעים לבית המשפט: כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בד עייש (33), עבד מחאגנה (46), עלי חמאד (37), חליל עספור (28), חאלד זיינב (34) בגין רצח ג'יהאד חמאד. חברם, מוחמד אטרש (27), מואשם בהריגה. הם מואשמים כי ביצעו את הרצח בנקמה על רצח חברם טאהר לאלא, בפברואר 2014. ג'יהאד חמאד נעצר בחשד לרצח לאלא, אולם המשטרה שחררה אותו כעבור מספר ימים.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין ראאד ענוז מפרקליטות מחוז תל אביב, בעקבות השחרור, החליט עייש, שהיה חברו הקרוב של לאלא, לרצוח את חמאד, עמו היה לו סכסוך קודם. על פי כתב האישום, הרצח בוצע בתחכום רב. לצורך כך הוא יצר קשר עם ארבעת החשודים הנוספים ברצח. הם ביקשו מאטרש, שהתגורר סמוך לביתו של נהגו של חמאד ביפו, כי יצמיד מכשיר GPS למכוניתו, כדי שהחבורה תוכל לארוב לו.



בינתיים, הצטיידו חברי החבורה בכלי נשק וברכבים שישמשו לחסום את רכבו של חמאד, לחיסולו ולמילוט מהמקום. ב-28 במאי 2015, עקבה החבורה אחר רכבו של חמאד, שנסע ברחובות יפו. רכבי החבורה עצרו ברמזור והמתינו עד להגעת חמאד. לאחר מכן רכב החסימה חסם את נסיעתו, עת סיים לחצות את הצומת, רכב החיסול התנגש בו מאחור ורכב המילוט חיפה מאחור. במקביל, שניים מתוך חברי החבורה ירדו מהרכב וירו לכיוונו של חמאד מספר קליעים, כשהם עוטים על פניהם ניילונים שחורים בכדי למנוע זיהויים.



חמאד יצא מהרכב והחל להימלט מהמקום בריצה. חברי החבורה החלו לדלוק אחריו באמצעות שלושת הרכבים וכשהגיעו לרחוב ישראל מריז'ן ביפו, הם הצליחו להשיגו. שם יצאו מרכב החיסול שניים מחברי החבורה, וביניהם מחאגנה, וירו לכיוון המנוח עשרות כדורי אקדח ותת מקלע וגרמו לפציעות רבות בגופו.



לאחר שנורה, הצליח חמאד ללכת מרחק קצר, התמוטט ופונה לבית החולים וולפסון, שם נקבע מותו. אדם נוסף שהיה ברכב נפצע מהקליעים. בהמשך, נמלטו חברי החבורה עם רכביהם ממקום האירוע. אחר כך, יצאו מהרכב, הותירו בו את כלי הנשק, הציתו את רכב החיסול כדי להשמיד ראיות, עברו לרכב המילוט ונמלטו מהמקום.