רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגישה היום (חמישי) ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בעקבות ההחלטה לפצות את מי שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה, מני נפתלי. במכתב שהגישה נתניהו, היא ביקשה לבטל את פסק הדין, לפיו נפתלי יפוצה בסכום של 170 אלף שקלים, וציינה כי היא "לא הייתה צד לתביעה אלא עדה שנצטוותה על ידי בית הדין להעיד בתצהיר". לפיכך, נכתב בבקשה, "לא יכולה היתה להביא עדים, חיזוקים או ראיות לתמוך בדבריה".



בערעור הודגש כי "בית הדין התעלם מהעובדה שהתובע הטעה את מעסיקיו בטופס קבלתו לעבודה וכתב כי למד 12 שנות לימוד, בעוד שהוא לא סיים כלל תיכון, באופן שמעיד על הוצאת דבר במרמה, הפרת חובת הגילוי וחוסר תום לב".



עוד נמתחה ביקורת על אופיו של נפתלי שכונה "אדם אלים": "בית הדין לא נתן משקל לעובדה שהתובע הוא אדם אלים, שסולק מעבודתו הקודמת עקב אלימות פיזית ומילולית וכי הוא הסתיר עובדה זו הן מהמערערת והן מעיני בית הדין. כמו כן, קיימות עדויות המעידות על אופיו האלים והפרובוקטיבי של התובע, ובכלל זה ניצול תפקידו כאב בית במעון לצורך קבלת הטבות, התנהגות אלימה כלפי תושבת עירו וניסיון סחיטה באיומים".



‏עורכת דינו של נפתלי, עו"ד נעמי לנדאו, מסרה בתגובה: "מדהים לראות כיצד ממשיכה גברת נתניהו להכפיש את מני נפתלי בכל דרך אפשרית ולהמשיך להטריד את אזרחי מדינת ישראל בסגה הבלתי נגמרת הקרויה 'שרה נתניהו'. לגברת נתניהו אין כל זכות ערעור בהליך משפטי שהיא לא היתה צד רשמי בו". לדברי עו"ד לנדאו, ראוי שנתניהו תתמודד עם הטענות שהופנו כלפיה ותיתן לציבור הרחב דין וחשבון על התנהלותה, אותה כינתה "פוגענית כלפי מני נפתלי ועובדים נוספים" .



שרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
שרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



כזכור, לאחר זכייתו של מני נפתלי בתביעה בבית הדין לעבודה והאמירות הקשות בפסק הדין נגד רעיית ראש הממשלה, היא הודיעה כי בכוונתה להגיש ערעור בתיק למרות שאינה צד בו.



"לאחר שפסק הדין נלמד על ידי עורכי הדין של משפחת נתניהו - המליצו עורכי הדין על הגשת ערעור מצידה של רעיית ראש הממשלה, כולל הגשת בקשות מתאימות על מנת שיתאפשר לה להביא את מכלול העדים והראיות המוכיחים כי החלטת בית הדין בכל הנוגע לגברת נתניהו שגוייה, מוטעית ורחוקה מהמציאות", אמרו מטעם המשפחה.





"במעון שררו תנאי העסקה פוגעניים"



בית המשפט קבע שנפתלי יפוצה ב-170 אלף שקלים. טענתו על תנאי העסקה פוגעניים בתקופת עבודתו במעון ראש הממשלה התקבלה במלואה: "לפני בית הדין הובאו עדויות רבות המצביעות על כך שבמעון שררו תנאי העסקה פוגעניים בגין התנהגותה של גברת נתניהו ויחסה אל העובדים".



בית הדין ציין כי העדויות הצביעו על "דרישות מוגזמות, העלבות, השפלות והתפרצויות זעם. כמו כן נדרשו העובדים לעבוד שעות רבות וחריגות. בשל כל אלה תחלופת העובדים במעון ראש הממשלה הייתה גבוהה, ושרר בה מחסור כרוני בכוח אדם. היותו של המעון סביבת עבודה ייחודית ומורכבת אינו מצדיק העסקה פוגענית".



נשיאת בית הדין לעבודה דיתה פרוז'ינין כתבה בפסק הדין: "היותו של המעון סביבת עבודה ייחודית אינו מצדיק העסקה פוגענית שבה עובדים חסרי אונים נאלצים לעבוד שעות רבות מאוד תוך שהם חשופים לדרישות מוגזמות להעלבות ולהתפרצויות זעם... דווקא מעון ראש הממשלה, על כל המורכבות שבו, אמור לשמש מופת ודגל לשמירה על זכויותיהם של העובדים".



על עדותה של שרה נתניהו אמרה השופטת פרוז'ינין: "בניגוד לגרסתה כי היא משתדלת לא להיות מעורבת בניהול הבית, וכי עשתה זאת בלית ברירה רק בתקופת עבודתו של התובע, מחומר הראיות שהוצג לפנינו עולה כי גברת נתניהו מנהלת את המעון באופן פעיל ביותר וביד רמה".