ארבע שנים ותשעה חודשי מאסר נגזרו היום (שני) על תושב דימונה, דקל ששונקר בן ה-25 שהורשע במסגרת הסדר טיעון בשלוש עבירות של מעשה העלול להפיץ מחלה. זאת לאחר שקיים יחסי מין עם שלוש נשים והסתיר מהן כי הוא חולה במחלת מין. ששונקר הודה במעשים במסגרת הסדר הטיעון.



מכתב האישום עולה כי קיים הצעיר יחסי מין עם שלוש נשים, אחת מהן קטינה, מבלי ליידע אותן כי הוא נשא, כאשר באחד המקרים הדביק הנאשם את המתלוננת והיא כיום נשאית של המחלה.



בהחלטת בית המשפט הודגש כי ששונקר נטל אחריות על מעשיו: "לצד חומרת המעשים, יש להביא בחשבון את נטילת האחריות מצדו של הנאשם, את העובדה שהוא עצמו נשא ..., על כל המשתמע מכך, וכן את נסיבותיו האישיות עליהן עמדה הסנגורית, לרבות ההשלכה של המאסר הממושך על בני משפחתו, ובעיקר על אמו המלווה אותו לאורך כל הדרך".



עוד פסק בית המשפט כי ישולם פיצוי כספי למתלוננות. "שיעור הפיצוי ייקבע בהתאם למכלול הנסיבות, לרבות מצבו הכלכלי של הנאשם והעובדה שהוא עתיד כעת לרצות עונש מאסר לתקופה ממושכת", נכתב בהחלטה. המתלוננת שנדבקה והפכה לנשאית תקבל עשרת אלפים שקלים. שתי המתלוננות הנוספת עמן קיים ששונקר יחסי מין, אך לא נדבקו, יקבלו 1,500 שקלים כל אחת.





"עונש ראוי המשקף את חומרת מעשיו"



מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) נמסר בתגובה לגזר דינו של ששונקר: "בימ"ש השלום קיבל את הסדר הטיעון וגזר על הנאשם ארבע שנים ותשעה חודשי מאסר בפועל. העבירות בהן הורשע הנאשם מעידות על פגם מוסרי קשה בהתנהגותו, כיוון שידע שהוא חולה במחלה מדבקת ועדיין קיים יחסי מין עם המתלוננות, ביניהן קטינה, תוך שמעל באמונן והסתיר את דבר מחלתו. גם כאשר נשאל על כך על ידי אחת המתלוננות, הכחיש הנאשם כי הוא חולה וגזר בכך על המתלוננת תוצאה קשה של הדבקות במחלה, איתה תיאלץ להתמודד כל חייה. העונש שנגזר על הנאשם הינו עונש ראוי אשר משקף את חומרת מעשיו, הסיכון שבו העמיד את המתלוננות והנזק הרב אותו גרם בפועל למתלוננת שנדבקה".