מסמכים שבידי חוקרי פרשת הרצח בכפר דומא סותרים את כתב האישום, הנוגע לחשוד המרכזי ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה, סעד, ריהאם והתינוק עלי, ובניסיון רצח של בן משפחה נוסף, הפעוט אחמד (4.5), וטוענים כי עמירם בן אוליאל לא פעל לבדו.



כזכור, בתחילת ינואר הוגש כתב האישום כנגד בן אוליאל (21), הנאשם העיקרי בפרשה, ונגד הנאשם השני, א"א, קטין. בכתב האישום מתואר כיצד הנאשמים תכננו לבצע פיגוע בכפר דומא ובכפר אחר, כנקמה על רצח מלאכי רוזנפלד ז"ל, שנרצח בסמוך. הם נפגשו במערה בגוש שילה, תצפתו על הכפרים ותכננו את ביצוע הפשע.



עוד מספר כתב האישום כי בן אוליאל הכין מבעוד מועד שני בקבוקי תבערה, סמרטוטים, מצית, גפרורים, כפפות וספריי צבע שחור. שני הנאשמים קבעו להיפגש במערה וממנה לצאת לדומא, אך א"א לא הגיע, ולכן החליט בן אוליאל לצאת לבדו.



בן אוליאל נאשם בשלוש עבירות רצח, שתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. הנער מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, שישה אישומים של עבירות הצתה, עבירות רבות של היזק בזדון ממניע גזעני ועלבון דת ממניע גזעני.



לעומת זאת, במסמכים המצויים בידי החוקרים, נמסרו עדויות משני תושבי הכפר דומא, הגרים בסמוך לבית משפחת דוואבשה שהוצת, שהגיעו באותו לילה למקום וראו בבירור שני אנשים רעולי פנים נמלטים מהזירה.



אחד מהעדים תיאר: "ראיתי שני אנשים לבושים בלבוש אחיד וכיסוי שחור, שמכסה את כל הראש, כולל הצוואר, עם פתח לעיניים, לפה ולאף, וחולצה ארוכה, שרוולים ארוכים שחורה ומכנס ג'ינס שחור. אחד מהם עמד קרוב לראש של ריהאם והשני קרוב לראש של סעד, והאש עלתה מהם".



משפחת דוואבשה. צילום: באדיבות המשפחה
משפחת דוואבשה. צילום: באדיבות המשפחה



העד מספר שראה את שני החשודים בתוך הבית, אך בשחזור המעשה ובכתב האישום מתוארת הצתת הבית מבחוץ בלבד. העד המשיך ואמר: "צעקתי בקול רם כדי להעיר את השכנים, וכשחזרתי למקום ראיתי שהם ברחו" (העדויות מתומללות ומתורגמות מערבית - ק"א).



העדות על שני חשודים ולא אחד מאוששת על ידי מסמך אחר, הטוען כי גשש של צה"ל זיהה עקבות של שני חשודים ולא אחד, מהציר לדומא ובחזרה.



משב"כ נמסר: "מדובר בתיק המתנהל בבית המשפט בדלתיים סגורות ולכן אין באפשרותנו להתייחס לפנייה הנוגעת לחומרי החקירה בתיק זה".





"פשע של ניאו־נאצים"



בתוך כך, אתמול התקיים בבית המשפט המחוזי בלוד דיון בדלתיים סגורות בכתב האישום על הרצח בדומא. הדיון היה סוער ובמהלכו קראן בני משפחת דוואבשה "רוצחים" ו"אללהו אכבר" לעבר בני משפחתו של עמירם בן אוליאל והקטין א"א, הנאשמים ברצח ההורים ריהאם וסעד דוואבשה ובנם הפעוט עלי. "אתם רק מראים שאתם המחבלים כאן", השיבה להם אוריאן, אשתו של הנאשם המרכזי.



מאבטחי משמר בתי המשפט הפרידו בין הנצים, ביניהם עשרות תומכים שבאו להביע הזדהות עם משפחת דוואבשה. מחוץ לבית המשפט נשאו כמה מהם שלטים, שעליהם נכתב "ריהאם, סעד, עלי – דם דוואבשה צועק מן האדמה!"



חוסיין, אביה של ריהאם וסבו של הפעוט שנרצח, אמר ל"מעריב־השבוע": "הנאשם צחק לכל אורך הדיון. כאילו הוא מבקש לקבל 'לייקים'. בן אדם רוצח את משפחתי ונתנו לו לצחוק עלי". לדבריו, "קשה לבן אדם לראות את רוצחי המשפחה שלו, אבל אני מתכוון להגיע לכל הדיונים".


המשפט כולו מתנהל בדלתיים סגורות, הן בשל העובדה שאחד הנאשמים הוא קטין, שפרטיו אסורים בפרסום, והן בשל השב"כ, אשר הותיר חלקים מפרטי החקירה חסויים.



חבר הכנסת באסל גטאס (בל"ד), שהגיע לתמוך במשפחת דוואבשה, טען כי המשפט צריך להיות פתוח לציבור. "זה צריך להיות שיעור האזרחות מספר אחת. כולם צריכים להיות מודעים למה שקורה בפנים זה משפט עם חשיבות ציבורית רבה מאד, של מי שעשה את המעשה הנפשע ביותר, פשע של ניאו־נאצים".