פגע וברח: כתב אישום הוגש היום (שני) נגד צעיר ערבי מנצרת שדרס שוטר ופצע אותו באורח אנוש, לאחר שנתבקש לעצור לבדיקה שגרתית. לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד ג'ורג' הישאם גרייב בן 19 המואשם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה לאחר פגיעה, מעשה פזיזות ורשלנות ונהיגה ברכב ללא ביטוח.



מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אבי פסטרנק עולה כי בשבוע שעבר, בשעות הערב ביצעו השוטר נתן ניקולאי יוספוב ופקח העירייה מחמד עזאם, במסגרת תפקידם, פעילות לבדיקת רישיונות כלי רכב ברחוב תאופיק זיאד בנצרת, סמוך למעגל התנועה לכיוון הר הקפיצה.



באותה העת נהג הנאשם ברכב השייך לאשת אביו, זאת מבלי לקבל את רשותה, ובידיעה שביטוח הרכב אינו מכסה את הנסיעה, בשל היותו נהג חדש. סמוך לשעה 19:00 נסע הנאשם מצומת היציאה של מרכז הקניות "ביג פאשן" לרחוב תאופיק זיאד ופנה שמאלה בכביש המוביל למעגל התנועה. השוטר, אשר עמד על הכביש, הבחין ברכב, וסימן לנאשם לעצור באמצעות פנס, כשהוא נע למרכז הכביש.




לא עצר במקום ולא הזעיק עזרה



הנאשם שהבחין בשוטר וחשש להיתפס נוהג ללא ביטוח, המשיך את נסיעתו ואף האיץ את מהירות הרכב, במטרה למנוע את עיכובו על ידי השוטר. בכל אותה העת המשיך השוטר לסמן לנאשם לעצור את רכבו. בשלב מסוים חש השוטר בסכנה וניסה להתחמק מפגיעת הרכב, אולם הדבר לא עלה בידו.



הנאשם פגע בשוטר שהוטח על קדמת הרכב ונזרק על הכביש. מכתב האישום עולה כי על אף שידע הנאשם שפגע בשוטר, הוא לא עצר במקום ולא הזעיק עזרה, אלא המשיך בנסיעה מהירה ובפרעות, תוך שהוא "מזגזג" בין נתיבי תנועה ומסכן רכבים אחרים. כשעה וחצי לאחר האירוע הסגיר את עצמו החשוד למשטרה.



כתוצאה מהפגיעה, נחבל השוטר קשות, בין השאר בראשו, הוא הובהל לבית החולים האנגלי ולאחר מכן, הועבר לרמב"ם בחיפה. נכון למועד הגשת כתב האישום השוטר מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים.