נמנע פיגוע ירי נגד חיילי צה"ל בקניון מלחה בירושלים, כך עולה מכתב אישום שהגישה היום (חמישי) פרקליטות מחוז ירושלים נגד עבד אבו סנינה, בן 22 מכפר עקב. אבו סנינה מואשם בכך שבעת ששהה בכלא קציעות, תכנן ביחד עם אסיר נוסף, איהאב צובח, לבצע פיגוע באחד מימי החמישי, בהם הקניון המרכזי בבירה עמוס בחיילים שיוצאים לחופשת סוף השבוע. השניים תכננו לבצע את הפיגוע לאחר שהשניים ישתחררו מהכלא.



באמצע ינואר שוחרר הנאשם מהכלא. כעבור מספר שבועות, נפגשו השניים בבית קפה ברמאללה. במהלך הפגישה, אמר צובח כי יש ברשותו נשקים ותחמושת וכן כי הוא מתכוון ללבוש מדי חייל בזמן הפיגוע, וזאת על מנת שיוכל להיטמע בתוך החיילים וכך לגרום לפגיעות רבות יותר.



הוא ביקש מהנאשם לצלם באחד מימי חמישי אחר הצהריים באזור קניון מלחה, סרטון ארוך הכולל תחנות הסעה, הכניסות לקניון מלחה והכביש הסמוך וזאת לצורך תכנון הפיגוע, הבנת הזירה והערכת כמות החיילים. אבו סנינה הסכים לצלם סרטון לצורך ביצוע הפיגוע, אך נעצר על ידי משטרת ישראל בטרם הספיק לצלם את הצילומים בפועל. צובח נעצר בידי כוחות הביטחון.



אבו סנינה נאשם בביצוע עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע והפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של אבו סנינה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "העבירות המיוחסות למשיב מקימות חשש סביר, ששחרורו יסכן את ביטחונו של אדם ואת ביטחון הציבור, ולפיכך קמה עילת מעצר נגדו", נכתב בבקשה.