פרשת אונס הצעירה: המשטרה ביקשה לשחרר היום (רביעי) את שני הפלסטינים שנעצרו בחשד לאונס צעירה הלוקה בנפשה, זאת לאחר שלא הצליחו לגבש כתב אישום בגין מעשי האונס. למרות שהחשוד השלילי טרם נתפס, המשטרה ביקשה מבית המשפט לשחרר את החשודים שעצורים כבר כשבועיים אחרי שיציגו לבית המשפט ערבויות, בשל העובדה כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים. עוד עולה כי המניע הלאומני נשלל באופן מוחלט. החשוד הקטין שוחרר ובהמשך ידונו גם בבקשה של הבגיר עמאד אלדין דראמג׳ה בבית משפט השלום.



במשטרה ממשיכים לחקור את האירועים ויש לציין כי בעקבות ההתרחשות האחרונה פנתה עורכת הדין אופיר כתבי מהסנגוריה הציבורית, המייצגת את החשוד הבגיר, אלדין דראגמה, שמעצרו הוארך עד מחר, בבקשה להקדים את הדיון בעניינו להיום ולהורות על שחרורו. עורכת הדין כתבי אמרה ל"מעריב אונליין": "אני ממתינה להחלטה בעניינו של הקטין. ביקשתי להקדים את הדיון בענין הלקוח שלי ואני מאמינה שבקרוב יהיו לי עדכונים חדשים". 



כזכור, לפני כשלושה שבועות הוזעקו שוטרים ממרחב יפתח למלונית בדרום תל אביב, שם מתגוררת הצעירה ומצאו אותה במצב נפשי קשה לאחר שלדבריה נאנסה על ידי שלושה צעירים. בחקירה מאומצת ובעדות מפורטת שנגבתה מהמתלוננת עלה החשד, כי הצעירה הושפלה על ידי השלושה שירקו עליה, הטילו עליה את מימיהם וקראו לעברה קריאות גזעניות בזמן שאנסו אותה בזה אחר זה. מהחקירה עלה כי אחד החשודים, אלדין דראגמה, פלסטיני תושב שטחים צילם את המעשה בסרטון בטלפון הנייד שלו ובו נראים שני צעירים אחד מהם קטין כשהם אונסים ומשפילים את הצעירה.



בתוך כך, שבוע אחרי שטען נציג המשטרה בבית המשפט כי האונס היה על רקע לאומני, דוברת המשטרה, נצ"מ מירב לפידות, אמרה כי "נכון לשעות אלה, ההערכה של החוקרים הנה כי אירוע התקיפה והאונס של הצעירה הלוקה בנפשה, לא בוצע ככל הנראה על רקע לאומי, יחד עם זאת החקירה עדיין מתנהלת וגם המניע הזה נבדק".



בנוסף, ראש הממשלה התייחס בפייסבוק שלו לאונס וערר סערה לאחר שכתב: "זה פשע מזעזע שדורש גינוי מקיר אל קיר, אבל גינוי כזה משום מה לא נשמע - לא בתקשורת ולא לרוחב הקשת הפוליטית. אפשר רק לדמיין מה היה קורה במקרה הפוך. אנו נגבה את מלא המחיר ונמצה את מלא חומרת הדין עם כל המעורבים באירוע האכזרי הזה".