שלושה נערים בני 16 מג'בל מוכבר הואשמו היום (שישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בכך שדקרו שתי קשישות בנות 84 ו-86 בטיילת בארמון הנציב בירושלים בחודש שעבר, על רקע לאומני. הם נאשמים בביצוע עבירות של סיוע לאויב בזמן מלחמה, ניסיון רצח, נשיאת סכין ושיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות ולבית המשפט הוגשה בקשה להותירם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
 
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, על רקע המצב השורר בין יהודים וערבים בעיר, גמלה בליבם של שניים מהנאשמים ההחלטה לבצע פיגוע דקירה כלפי יהודים או אנשי כוחות הביטחון, במטרה להורגם ולהיות שהידים.
 
על רקע זה הם התכתבו בשיחה פרטית באמצעות פייסבוק וקשרו קשר לבצע יחד פיגוע התאבדות דקירה, זאת במטרה להרוג יהודי ולמות "מות קדושים". הם סיכמו את מועד ומקום המפגש ביניהם, שממנו יצאו לבצע את הפיגוע. לצורך כך קבעו כי יצטיידו בסכין וגרזן. הם שקלו יחד מספר מקומות אפשריים לביצוע הפיגוע, ולבסוף החליטו לבצע פיגוע דקירה בשכונת ארמון הנציב בירושלים. הנאשמים קבעו להיפגש ב-10 במאי בשעה 7:00 בבוקר בג'בל מוכבר, על מנת לצאת משם לביצוע פיגוע הדקירה.

זירת פיגוע הדקירה בטיילת ארמון הנציב. צילום: דוברות מד"א
זירת פיגוע הדקירה בטיילת ארמון הנציב. צילום: דוברות מד"א

 

בבוקר יום הפיגוע, 10 במאי, בדרכו למקום המפגש המתוכנן, פגש אחד הנאשמים בבן דודו, אמר לו כי הוא יוצא לבצע פיגוע דקירה, מסר לו את מכשיר הטלפון הנייד שלו וביקש ממנו כי במידה והוא ימות ידאג למסור את מכשיר הטלפון למשפחתו. אחד הנאשמים הביא עמו סכין וגרזן, והשלושה החליטו שרק שניים מהם יטלו חלק בפיגוע ואילו הקטין השלישי ייצא לביצוע פיגוע דקירה רצחני באוטובוס במטרה להרוג יהודי, לאחר שהשניים האחרים יהפכו לשהידים.
 
סמוך לשעה 8:00 בבוקר, הבחינו הנאשמים בקבוצה של נשים מבוגרות בעלות חזות יהודית צועדות בשביל הסמוך לטיילת ארמון הנציב, כאשר שתיים מהן צועדות מקדימה, במרחק מה מאחוריהן צעדו שתי מתלוננות נוספת, ובמרחק נוסף מאחור מתלוננת נוספת. הנאשמים סיכמו ביניהם כי ידקרו את המתלוננות אחת אחר השנייה.
 
בכתב האישום נכתב כי הנאשמים שלפו כל אחד את הסכין והגרזן שהחביאו בתיקם והתקרבו במהירות למתלוננת בת 84, אשר הלכה אחרונה בטור במרחק מה מאחורי יתר המתלוננות, מאחורי גבה. שני הנאשמים תקפו אותה באמצעות הסכין והגרזן, בכוונה לגרום למותה וגרמו לה מספר דקירות בפלג גופה העליון וברגלה. 
 
אחר כך המשיכו בריצה לעבר המתלוננת בת 86, ותקפו אותה באמצעות הסכין והגרזן בכוונה לגרום למותה. יתר המתלוננות, אשר שמעו את זעקות חברותיהן, נסו על נפשן, ושני הנאשמים נמלטו מהמקום.
 
בהמשך להסכמת הנאשמים, סמוך לאחר ביצוע הפיגוע, פנה אליהם הקטין השלישי בפייסבוק וביקש לתכנן פיגוע דקירה נוסף במטרה להרוג יהודי. השניים קבעו לשוחח בעניין בימים הקרובים על מנת לקדם את תכנון הפיגוע. בהמשך, כך על פי הפרקליטות, מחקו הנאשמים את חשבונות הפייסבוק שלהם וכן כל התכתבות ביניהם בנושא, במטרה לשבש הליכי חקירה.