פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד עומר ריאד עבד אל ראזק עודה, בן 21 מקלנסווה, בגין מגע עם סוכן חוץ וביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים.



על פי כתב האישום, הנאשם נהג לבקר מעת לעת במסגד אל-אקצא שבירושלים. במהלך שנת 2015, בשלוש ההזדמנויות שבהן שהה במסגד, השתתף בפעילות מאורגנת מטעם ארגון החמאס, שכללה השמעת צעקות לעבר מבקרים יהודים בהר הבית, השתתפות בהתבצרות במסגד כשהוא רעול פנים והשתתפות בפעילות של יידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון אשר ניסו להיכנס למסגד.



עוד נטען בכתב האישום, כי במהלך שנת 2015 יצר עודה קשר עם תושב רצועת עזה, ביודעו כי הנו פעיל בארגון החמאס ובארגון "אלכותלה אלאיסלאמיה". במהלך ההתכתבות ביניהם, ביקש הפעיל מעודה לצלם עבורו תמונות ממסגד אל-אקצא על מנת שיפרסם אותן בעמוד הפייסבוק של הארגון בעזה. בהמשך ביקש הפעיל מעודה לצלם עבורו תמונות וסרטונים מעצרת שנערכה באום אל-פחם.




"תשיג חבר'ה טובים, גברים"



בהתאם לבקשתו ערך עודה צילומים בעצרת ושלח לו אותם באמצעות וואטסאפ. במהלך חודש אפריל 2016 פנה הפעיל לעודה, תחילה באמצעות תוכנת האינסטגרם ולאחר מכן תוך שימוש ברשת החברתית פייסבוק. הפעיל ביקש מעודה "להשיג לו חבר'ה טובים, גברים", בהבהירו כי הוא מעוניין שעודה יכיר לו אנשים שיהיו מוכנים לבצע פיגועים, לרבות באמצעות הכנת מטעני נפץ והנחתם.



על מנת להמחיש את העניין בפני עודה, הסביר לו הפעיל כי הוא מעוניין באנשים דוגמת "השהיד עבד אלחמיד סרור", אשר ביצע פיגוע טרור בירושלים. בסיום ההתכתבות ביניהם, סיכם הפעיל עם עודה כי ייצור עמו קשר בעוד מספר ימים, ובאמצעות שימוש במילות קוד יבהיר לו עודה האם אכן הצליח לגייס אחרים לביצוע פיגועים. בחלוף מספר ימים שוחח עודה פעם נוספת עם הפעיל, ומסר לו כי הוא מוכן לבצע בעצמו פיגועי הנחת מטענים, והפעיל מסר לו כי הוא ילמד אותו כיצד להכין את המטענים.



בהמשך, לאחר שעודה בירר עם חברו המתגורר בעזה פרטים אודות הפעיל, ולאחר שהגיע למסקנה כי אין איש מקרב סביבתו שמתאים לביצוע פיגועים, בחר עודה שלא להשיב לפנייה נוספת אליו, אותה העביר לו הפעיל ברשת הפייסבוק.