הותר לפרסום: כתב אישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי של ת"א נגד חאלד מחאמרה ומחמד מחאמרה, בני דודים מהכפר יאטה בגין ביצוע פיגוע במתחם שרונה בתל אביב. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה למעצר עד תום ההליכים, ביחד עם יונאז זין, חברם. כזכור, בפיגוע נרצחו 4 ישראלים ונפצעו 15.


על פי כתב האישום, לאחר שריפת בית משפחת דוואבשה, החליט חאלד לבצע פיגוע רצח המוני של אזרחים המוניים, הוא רתם לצורך כך גם את בני דודו ואת חברם. תחילה ניסו לבצע פיגוע ירי ברכבת ישראל, ולצורך כך אספו מידע על הרכבת, תמונות, מסלולים, כניסות ויציאות וכו' והחליטו לבצע את הפיגוע בקו ת"א-חיפה. התוכנית היתה שזין יספק להם כלי נשק, ובינתיים פעלו בני הדודים להתחזות לאנשי עסקים ישראלים, ורכשו עבור זה חליפות, שעונים, תיקי עור, נעליים ומשקפיים. עוד מיוחס להם בכתב האישום כי הנאשמים הצטלמו על רקע דגל המדינה האסלאמית שעליו רשום "אין אלוהים מלבדו ומוחמד שליח אלוהים" מתוך מטרה שתמונות אלו יתפרסמו בתקשורת לאחר הפיגוע.
מעצר סייעני המחבלים משרונה

 
השלישי השיג עבור השלושה כלי נשק ותחמושת והם ערכו אימוני ירי במטרה לוודא שכלי הנשק יירו כיאות בזמן הפיגוע. נטען לגביו כי זמן קצר לפני הפיגוע מנעו ממנו חבריו להצטרף אליהם מאחר "שיש לו חובות כספיים ולכן לא יוכל להיות שאהיד על פי האמונה המוסלמית". 

שני המפגעים נכנסו לישראל דרך פרצה בקו התפר המשמשת להברחת שוהים בלתי חוקיים באזור מצדות יהודה בדרום הר חברון. את השניים הסיע סלים מוגנם, בן 23 תושב יאטה, שנעצר אף הוא בגין הסעתם. לאחר כניסתם לישראל הגיעו השניים לשגב שלום, שם שהו מספר שעות בדירה ששימשה שוהים בלתי חוקיים, והתארגנו לקראת יציאתם לתל אביב. לצורך ביצוע הפיגוע השתמשו השניים ברובים מאולתרים, שיוצרו במחרטות מקומיות ונרכשו מיצרני נשק במקום מגוריהם, יאטה. במסגרת חקירת הפיגוע בשב"כ נעצרו לחקירה 10 תושבי הכפר יאטה, בחשד שהיו מעורבים בייצור ובסחר באמל"ח, וכן בתאום העברת המפגעים לישראל.
 
 

"רצו למקסם את מספר הנרצחים"


התובעת, תמי אניס עו''ד מפרקליטות מחוז תל אביב, טענה כי: "שלושת הנאשמים תכננו לבצע פיגוע רצח המוני שכוון לאזרחים ישראלים חפים מפשע בשם המדינה האסלאמית, לשם כך הם תכננו לבצע תחילה פיגוע ברכבת, חשבו שיוכלו למקסם את מספר הנרצחים ובשלב שבו הם הגיעו לבצע את הפיגוע גילו שלא יוכלו לעשות זאת בעקבות האבטחה, ועברו לשרונה בתל אביב. בערבו של קיץ, הם הגיעו למתחם הומה אדם והתחילו לירות לכל עבר על אזרחים חפים מפשע שכל חטאם היה שבאו לשתות קפה בקיץ". 
 
"התוצאות טרגיות, 4 אזרחים נרצחו ו-41 נפצעו. הנאשם השלישי היה מעורב בהכל, רק לא הגיע למקום, האשמנו אותו כמבצע עם השניים. חלקו היה כזה שאפשר את הביצוע וגדול ביותר. הסיבה מדוע הוא לא הגיע לבצע היא בגלל שהחברים החליטו למנוע ממנו מלהגיע הואיל ויש לו חובות כספיים והוא לא יכול להיות שאהיד לפי תפיסתם הדתית. כפי שעולה מהחוק, אנחנו סבורים שהוא עומד בתנאי המבצע בצוותא. יש עוד מספר מעורבים ואני לא יכולה להתייחס לעניינם".
 
עורך דינם, ח'אלד מחאג'נה, אמר לאחר הדיון: "היום הוגש כתב אישום נגד שלושתם, אני לא חשוף לחומר הראיות עד עכשיו, בימים הקרובים אקבל את החומר, עוואד יונאס לא היה בפיגוע, הוא לא יצא. יש כתב אישום ארוך מאוד, ויש הקדמה ארוכה, אז לדעתי הוא לא עומד בקריטריונים של הרצח. ראיתי כתב אישום שהם היו בדאעש, הם מכחישים לחלוטין. לא ראיתי שמצאו שם דגל. אפילו אביו של מוחמד, היתה לו הארכת מעצר. הוא מכחיש בכלל.