המחלקה לחקירות שוטרים ופרקליטות המדינה הגישו הבוקר (שלישי) כתב אישום בבית משפט השלום בבאר שבע נגד ניצב בדימוס ניסים מור, לשעבר סגן מפכ"ל המשטרה, המייחס לו עבירות של מרמה, הפרת אומנים והטרדות מיניות.



כתב האישום מתאר כיצד, בשלוש פרשיות שונות, הטריד מור שוטרות זוטרות כאשר הציע להן הצעות בעלות אופי מיני, התמקד במיניותן, כל זאת תוך ניצול יחסי עבודה ומרות וכן ניצול מצוקת ותלותן בו.



בכתב האישום נטען כי במהלך התקופה הרלוונטית יצר ניצב בדימוס מור קשרים אינטימיים עם שוטרות צעירות ממנו, לרוב בדרגות נמוכות ובתפקידים זוטרים ובחלק מהמקרים גם בפער גילאים משמעותי.



מדובר בשוטרות שהיו כפופות אליו בעקיפין ועל פי רוב היו מצויות במורד ה"היררכיה הפיקודית", כך על פי כתב האישום. הנאשם יצר קשרים חריגים שלא כדין בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור בכלל וכקצין משטרה בכיר בפרט, תוך ניצול מעמדו ותלותן המובנית של השוטרות הזוטרות בו ובמעמדו, אשר חששו לדחות אותו שמא ייפגע וכפועל יוצא חסותו המקצועית תאבד להן, מה שיוביל להרעה במצבן בארגון.



הפרקליטות טוענת כי מור פעל בניגוד עניינים וכי הקשר בינו לבין השוטרות כלל התכתבויות בעלות אופי מיני וניסיונות לקיים קשרים מיניים, הן במהלך שעות העבודה והן במקומות מפגש ושנים ברחבי הארץ. בתמורה דאג הסמפכ"ל לגיוסן למשטרה, לאישור יציאתן ללימודים, לשיפור תנאי השירות שלהן ואיוש משרות ותפקידים בהן חפצו.



"מה להכין לך למחר?" - "אותך"


באחת הפרשיות, התלוננה נגד מור שוטרת בת 36, אם חד הורית ,אשר התגייסה למשטרה לפני שלוש שנים. היא הכירה את מור בעקבות פניותיה אליו בפייסבוק המשטרתי . מכתב האישום עולה כי בשנת 2013 היא השתתפה בקורס, ממנו הודחה כשבועיים לפני סיומו והיתה צריכה להתחיל קורס חדש.



כחלק מדרישות הקורס היה על השוטרת לשהות במסגרת הכשרה סגורה במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. דרישה זאת הקשתה מאד על המתלוננת אשר היתה חייבת מדי יום לשוב לביתה על מנת לטפל בילדיה. מכתב האישום עולה כי היא פנתה אל מור וביקשה הקלה בתנאי הקורס ועשתה כל שביכולתה על מנת למצות את אפשרויות הסיוע בהקשר האמור.



באחד המקרים התקשר מור אל המתלוננת וביקש לפגוש אותה. הוא הגיע לביתה והיא שטחה בפניו את מצוקתה ואת הקשיים שהיא חווה. בתגובה הוא אמר לה שהוא יבדוק מה ניתן לעשות בנוגע לקורס. התביעה טענה כי באותה פגישה אמר הנאשם למתלוננת "תירגעי קצת, תישארי לידי. מתי תהיי יותר רצינית ולא עם הילדים?".



המתלוננת ניסתה למנוע אפשרות שמור ינסה לממש את מאווייו המיניים, וביקש ממנו להיפגש בביתה כשילדיה נמצאים בבית. בנוסף, מור הציע לה פעמיים להיפגש בבית מלון ונהג לכתוב לה מסרונים בעלי אופי מיני.



בין הנאשם למתלוננת הוחלפו מסרונים לגבי הקורס אליו יועדה. הוא הציע לה להיפגש עמו "אבל לא בכוח. אם לא בא לך לא צריך". עם זאת, בכתב האישום נטען כי בהמשך לחילופי ההודעות בנוגע למועד הפגישה, כתב מור מה היה רוצה שיקרה ביניהם, תוך שהוא מתאר הצעות מיניות ומשתמש בביטויים בוטים ומפורשים.



באוגוסט 2014 כתב הנאשם למתלוננת "הייתי משלם עכשיו כדי להיות לידך וללטף אותך". והיא השיבה "חס ושלום". בדצמבר אותה שנה, על רקע ההתכתבות בין השניים בנוגע לדברי מאכל שתכין לו כשיבוא לביתה, שאלה "מה להכין לך למחר?" והוא ענה "אותך".