בג"ץ דחה הערב (רביעי) את עתירת "בית גאה" בבאר שבע והאגודה לזכויות האזרח, נגד החלטת המשטרה שלא לאשר קיומו של מצעד הגאווה בצירים מרכזיים בעיר ביום חמישי הקרוב. השופטים החליטו כי המצעד יתקיים בצירים משניים ולא בציר רגר המרכזי, זאת בעקבות המידע המודיעיני של המשטרה כי קיומו בציר מרכזי עלול לגרום לתקריות אלימות. "השתכנענו כי המידע המודיעיני שהציגה המשטרה מצדיק סטייה חלקית מציר רגר, אנו סבורים כי אין בשינוי לפגוע בחופש ההפגנה או בחופש הביטוי, אלא איזון שהתבקש מחובת המשטרה לדאוג לשמירה על הביטחון והסדר הציבורי", כתבו השופטים.   
השופטים נזפו במשטרה על כך שהמידע המודיעיני היה בידיעתה עוד בטרם האישור בעל פה שניתן למארגנים וציינו כי "לא נעלם מעינינו כי חלק מהנימוקים שהעלתה המשטרה לשינוי הציר, היו בידיעתה עוד בטרם ניתן האישור העקרוני". השופטים קבעו כי ניתן יהיה לקיים את המצעד באחד מהמסלולים החלופיים שהציעה המשטרה, ולבסוף ציינו כי "אנו תקווה שהתהלוכה יעברו בשלום וללא אירועים חריגים, תוך כיבוד הדדי". 

בעתירה שכאמור הוגשה לפני מספר שעות ע"י ארגון הבית הגאה בבאר שבע והאגודה לזכויות האזרח, נטען כי מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב דוד ביטן, חזר בו מההסכמה שניתנה בעל פה, לאפשר למצעד לעבור בשדרות רגר, לכיוון בניין העירייה, "עקב הערכות מודיעיניות".


"חומר קשה"


"חופש התהלוכה אינו רק החופש של ילדים וזרי פרחים בידיהם לצעוד ברחובה של עיר, אלא גם חופש הצעידה של אנשים, אשר דעותיהם אינן מקובלות, ועצם צעידתם מרגיזה ומעוררת כעס אלה כאלה זכאים לצעוד, וזכותם זו אינה קשורה במידת החיבה או הכעס שהם מעוררים", נטען בעתירה. "המשיב מאשר כעניין שבשגרה לקיים בשדרות רגר חגיגות, תהלוכות והפגנות. הסירוב לאשר למצעד הגאווה לעבור באותן שדרות לוקה בהפליה פסולה ומשפילה של העותרת ושל בנות ובני קהילת הלהט"ב".



במהלך הדיון, הציג ניצב ביטן בפני השופטים, סלים ג'ובראן, חנן מלצר וענת ברון, חומר מודיעיני חסוי, לפיו קיימים איומים משני הצדדים, הן של גורמים המזוהים עם המצעד והן של גורמים דתיים בעיר, להשתמש באלימות קשה אחד כלפי השני, אותו כינו השופטים "חומר קשה". כבר טרם ההחלטה רמזו השופטים למארגנים להגיע לפשרה, לפיה יתקיים המצעד בחלק מרכזי פחות בעיר. "צריך להתחשב באחר, איזונים ולכן צריכים ויתורים הדדיים שיש להם כוונה לרצות את שני הצדדים. צריך להפעיל את השכל הישר מבלי לחשוב שכפפו לכם את הידיים. זו הדרך לחיות בשלום ובשלווה עם יחסים טובים משני הצדדים", אמר השופט ג'ובראן.