חוות דעת דרמטית שעלולה להביא לשחרור של הנשיא לשעבר, משה קצב מהכלא: בחדשות 2 דווח הערב (רביעי) כי הרשות לשיקום האסיר ממליצה לשחרר לאלתר את קצב, וזאת לאחר שגובשה עבורו תכנית שיקום. מדובר בעמדה הפוכה לחלוטין ממה שהחזיקה ועדת השחרורים בסיבוב הקודם, אז החליטה כי אי אפשר להכין עבורו תכנית שיקום כיוון שלא הביע חרטה על מעשיו ולכן המליצה שלא לשחררו.



לפי הדיווח, הפרקליטות תוסיף להתנגד לשחרורו, אך כפי שזה מסתמן כרגע, ועדת השחרורים תתכנס שוב ביום חמישי הבא עם העמדה החדשה. בכיר במשרד הרווחה מעריך כי החלטה בנוגע לשחרורו המוקדם של קצב תגיע בעוד שבוע.




הנשיא לשעבר, משה קצב. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
הנשיא לשעבר, משה קצב. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



תכנית השיקום של קצב: טיפול יומי בבית מדרש



בתוך כך, בערוץ 10 פורסמה הערב תכנית השיקום של קצב הכוללת טיפול יומי בבית מדרש תורני, טיפול תורני קבוצתי פעם בשבוע, טיפול רפואי שבועי, איסור להכפיש את הקרבנות באופן ציבורי ואיסור על כל יחסי מרות על נשים מצדו של קצב.



הדיון, שאמור להיערך בעוד כשבוע, מגיע עם התנגדות חריפה של הפרקליטות. בתגובה, שלחה הרשות לשיקום האסיר מכתב לוועדת השחרורים התוקף את הפרקליטות: "לא הגיוני שמגיעה חוות דעת שנייה והפרקליטות תוקפת אותנו במילים קשות". הוועדה תתכנס שוב ביום חמישי הבא, שם ישמעו שוב טיעוניו של קצב. 



חוות הדעת מגיעה לאחר שוועדת השחרורים החליטה לפני כחודשיים לדחות את בקשתו של קצב לניכוי שליש ממאסרו. בהחלטת הוועדה נכתב: "האסיר תופס עצמו כקורבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד. גם לאור שאלות הוועדה, לא הביע האסיר חרטה או אמפתיה כלפי נפגעות העבירה, אלא חזר וציין את המחיר הכבד שהוא שילם ומשלם".