הותר לפרסום: 23 תושבי דימונה והפזורה הבדואית החשודים בביצוע עבירות בתחום אמצעי הלחימה והסמים נעצרו לפנות בוקר (רביעי) לאחר שהופללו על ידי סוכן סמוי שפעל בקרבם במהלך החודשים האחרונים באזור דימונה. בין העצורים גם חשוד הנמצא בסכסוך אלים וממושך באזור קרית גת עם קבוצת פשיעה המשתייכת לארגון המזוהה עם שלום דומרני.



אקדח ותחמושת שנתפסו במבצע. צילום: דוברות המשטרה
אקדח ותחמושת שנתפסו במבצע. צילום: דוברות המשטרה



במשך ארבעה חודשים הצליח צעיר בן 20 להטמיע את עצמו בקרב החשודים, כשביצע פעילות סמויה במסגרתה ביצע עסקאות שכללו רכישת רימוני הלם, אקדח וסמים. במהלך פעילותו רכש הסוכן הסמוי סמים גם מסוחרי סמים שהתמקמו ברחבי דימונה והיוו סיכון והפרעה מתמדת לשגרת החיים בעיר. "הלחימה הבלתי מתפשרת באמל"ח הבלתי חוקי המצוי בידי גורמים עברייניים, או שבדרכו לידיים אלו, מאלצת אותנו לפעול בתחכום רב וללא הרף כל העת", אומרים במשטרה.



עוד עולה כי באחת ההזדמנויות ביקש אחד החשודים מהסוכן הסמוי לרכוש עבורו רימוני רסס, אותם התכוון לדבריו לצפות בדבק ובמסמרים ובכך להעצים את הנזק אותו הם יגרמו. 



פלטת חשיש שנתפסה במבצע. צילום: דוברות המשטרה
פלטת חשיש שנתפסה במבצע. צילום: דוברות המשטרה



במשטרה מציינים כי הרימונים נרכשו עבורו אולם תוכניתו סוכלה לאור מבצע פיצוח הסוכן שהתקיים כאמור לפנות בוקר ואשר הביא למעצרו של החשוד.


על פי החשד התכוון אותו גורם להשתמש באמל"ח אותו רכש על מנת לפגוע ביריבים עימם הוא מצוי בסכסוך מתמשך על רקע מלחמות שליטה בתחום ההסעות בקריית גת.



גורם במשטרה מסר כי "לאחר שתוכניתו החלה לקרום עור וגידים, הוחלט על מעבר לפעילות גלויה, "פיצוח הסוכן" לאלתר וביצוע גל מעצרים על מנת לסכל את התוכנית ולמנוע פגיעה בנפש, ויתכן אף פגיעה בחפים מפשע".