בבית משפט השלום בבאר שבע הוגש היום (ראשון) כתב אישום על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כנגד שלושה שוטרים במחלק הבילוש של תחנת נתיבות ונגד אחיו של אחד מהם, המייחס להם עבירות של תקיפה וגרימת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, שימוש לרעה בכוח המשרה, השמדת ראייה ושיבוש מהלכי משפט.



בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אופיר אפרתי, נטען כי ב-22 באפריל 2015, במסגרת פעילות נגד עבירות סמים, הוציאו השוטרים בן קימל ודוד אשרף את המתלונן מהרכב בו היה יחד עם אחיו וערכו חיפוש על גופו. על פי הנטען, בשלב מסוים אמר המתלונן לאחיו: "אל תרשה להם לחפש ברכב". בתגובה, הכה אותו אשרף במכת יד פתוחה היישר לפניו וכשנשאל על ידי המתלונן "למה אתה מרים ידיים?", השיב לו אשרף "שב בשקט", נתן לו מכה נוספת, אחז בחולצתו ושלח אגרוף לפניו.


השמדת הראיות


אשרף וקימל, כך נטען, הדפו את המתלונן על הרצפה ובעטו בו ללא רחם, חבטו בראשו באגרופים ואזקו את ידיו מאחורי גבו. המתלונן חשף בפניהם באותו הרגע: "תמשכו להרביץ יש פה מצלמות שמצלמות הכל". למחרת בשעת לילה, הגיעו קימל ואשרף לבית המשפחה בנתיבות, הממוקם מול המקום בו תקפו את המתלונן, ואשר מותקנות בו מצלמות אבטחה. התביעה טוענת כי קימל הזדהה בפני בעלת הדירה כשוטר באמצעות תעודת מנוי, והשניים נכנסו לדירה ושם ביקשו מבעלת הבית את המצלמות בטענה שאלו יוכלו לסייע בידיהם בעקבות אירוע שהם מטפלים בו.



ניידת משטרה, ארכיון. צילום: ניידת משטרה, ארכיון



"בעלת הדירה סירבה בתחילה, אולם לאחר שהנאשמים התעקשו לקחת את כונן ה-DVR שעליו נשמרים הצילומים, ולאחר ששוחחה עם בעלה, ניאותה לתת את הכונן. השוטרים ביקשו מבני הזוג שלא למסור לאיש את דבר הגעתם לדירה ולקיחת הכונן. בהמשך, מחקו שני הנאשמים את תכנו של המכשיר". לפני כחודש, בעיצומה של החקירה שמח"ש ניהלה בעניין, התקשר בעל הדירה אל דוד קימל, אחיו של השוטר, ועדכון אותו על עצם הגעתם של חוקרי המח"ש ועל החקירה. בעל הדירה הוסיף כי הכחיש בפני החוקרים שהמצלמות נמסרו לשוטרים.



"נמרר את החיים שלך"


בעל הדירה ודוד קימל הוסיפו ועמדו בקשר בעניין התקדמות החקירה וגרסאותיהם של בני הזוג. מכתב האישום עולה כי באחד המפגשים עם בעלת הדירה אמר לה אחיו של קימל שתמסור גרסה שקרית כביכול ושאין לה מה לחשוש כי "מח"ש חוקרים וזה יעבור בלי כלום", וזאת כשהוא מנסה לסייע לאחיו בהשמדת הראייה.



התביעה טוענת ומוסיפה, כי באפריל 2015 כשקימל ושוטר נוסף בשם יניב קסנבאום סיירו בנתיבות, הם זיהו את אחד המתלוננים יושב עם חברו מתחת לבניין בו הוא מתגורר. קימל ניגש וערך חיפוש על גופו אחר כך היכה אותו ללא רחם ובסופו של דבר הכניס אותו לניידת כשהוא נוסע איתו לחורשה. שם חבט בו באגרופים, בעט בראשו ואיים עליו כי הוא לא יניח לו: "אמרר את חייך בכל פעם שאפגוש אותך". עוד נכתב כי שותפו למשימה עמד בצד וצפה במתרחש מבלי לעשות דבר על מנת למנוע את התקיפה.