הזמר קובי פרץ לא ייכנס לכלא, עד לדיון בערעור שהגיש על הרשעתו בעבירות מס - כך קבע הבוקר (שני) בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט, מאיר יפרח, קיבל את בקשתו של פרץ, ודחה את בקשת המדינה, שהתנגדה לעיכוב ביצוע העונש, בטענה כי סיכויי הערעור של פרץ קלושים. במהלך הדיון טען סנגורו כי מצבו הכלכלי קשה.



פרץ נידון בחודש מאי האחרון לשנתיים מאסר, אותן היה אמור להתחיל לרצות ב-30 ביוני. בית המשפט אישר את עיכוב כניסתו לכלא עד להגשת ערעור ופרץ ערער על הרשעתו. במקביל, ערערה הפרקליטות על קולת העונש שנגזר על הזמר המפורסם. הדיון בערעור נקבע לנובמבר, ופרץ הגיש בקשה לעכב את כניסתו לכלא עד אז.



בדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי בתל אבי טען סנגורו של פרץ, עורך הדין יחיאל וינרוט, כי פרץ "לא מהווה סכנה לציבור ואין מחלוקת על כך". מנגד טענה נציגת הפרקליטות כי "ניתן גזר דין, סיכויי הערעור קלושים, לא מדובר בתיק מס רגיל אלא בתיק שנעשה במעשים מתוחכמים, מדובר בשישה מיליון שקלים".



השופט יפרח קבע כי בנסיבות העניין, ראוי לעכב את ביצוע העונש. הפרקליטות ביקשה להטיל על פרץ ערבויות גבוהות, מחשש להימלטותו מהדין. "יש הנחה אצל הפרקליטות שמדובר במבקש עתיר ממון ונכסים - אך לא כך", ציין סנגורו. "מצבו הכלכלי אינו פשוט, עד כדי כך שהוא נזקק לעזרתם של אחרים". השופט פסק כי שלושה ערבים יפקידו עבור פרץ סכום של 40,000 שקל כל אחד וכי פרץ יפקיד 60,000 שקל.



בחודש מרץ הרשיע בית המשפט את פרץ בהעלמות מס בהיקף של 5.8 מליון שקלים. עד המדינה בתיק היה אמרגנו לשעבר יוחאי יעיש. בכוונת התביעה לדרוש עונש מאסר. בית המשפט קבע כי פרץ שיקר לחוקרים ושיקר בבית המשפט וכי הייתה הסכמה בינו לבין יעיש להסתרת הכנסות מהרשויות. בנוסף, נקבע כי הנאשם נקט פעולות אקטיביות להסתיר הכנסות ולהתחמק ממס.



על פי כתב האישום, שהוגש בנובמבר 2013, במהלך השנים 2009-2005 הופיע פרץ בהופעות חיות, מכר דיסקים והופיע ברדיו ובטלוויזיה. הוא ויעיש סיכמו כי 50% מהכנסותיו של פרץ יועברו לאמרגנו וכדי לחמוק מתשלום מס הוא הציג לאחר מכן מצג שווא על תשלומים שקיבל. פרץ אף הורשע כי לא הוציא חשבוניות מס. את הכספים הסתיר בכספת ששכר בסניף בנק דיסקונט בתל אביב, ולא הצהיר על קיומה.