ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט בראשותו של השופט בדימוס שלמה שוהם, החליטה היום (חמישי) לאמץ את עתירתו של השופט בדימוס דן כהן המרצה עונש מאסר בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, ולהורות על שחרורו המוקדם מהכלא אחרי שכבר שני שליש מתקופת מאסרו. ההחלטה התקבלה שלוש שנים לפני תום מועד שחרורו החוקי ממאסר.



בהחלטתה קבעה הוועדה כי כהן ישוחרר מהכלא ויחולו עליו תנאי שחרור לפיהם עליו להתייצב בתחנת המשטרה אחת לשבועיים. אם יפר האסיר חלק מתנאי שחרורו, הוא עלול למצוא עצמו בפני בקשה להפקעת שחרורו המוקדם. כזכור, כהן נמלט בשנת 2006 מהארץ לפרו, לאחר שנודע לו על חקירת המשטרה בגין חשדות לעבירות שוחד ומרמה בתקופה בה כיהן כיו"ר דירקטוריון חברת חשמל.



הוסגר לארץ ע"י שלטונות פרו


כהן שהה בפרו כשבע שנים ובשנת 2013 הוסגר לישראל לאחר ששלטונות פרו נענו לבקשת ההסגרה של ישראל והעלו אותו על מטוס לארץ. עם הגעתו, הוא נעצר בנמל התעופה בן-גוריון ומעצרו הוארך עד תום ההליכים המשפטיים. באפריל 2013 החליט בית המשפט העליון לדחות את הערר שהגיש כהן על החלטת המחוזי, בנימוק כי כהן אינו ראוי לאמון.



שופט בית המשפט המחוזי חאלד כבוב גזר עליו שש שנות מאסר לריצוי בפועל, זאת במסגרת הסדר טיעון. כהן הורשע בקבלת שוחד מחברת סימנס תמורת הטיית מכרז לטובתה וזאת לאחר שהתערב בנושא ושלשל לכיסו כמיליון יורו.