סחטו, אנסו והפיצו את התיעוד: תביעה הוגשה היום (רביעי) לפרקליטות מחוז ירושלים כנגד אסף דנן, בן 18 ומתן קיסוס, בן 19, החשודים במעשה סחיטה באיומים ואונס של קטינה אותה הכירו ברשת האינסטגרם. שני הצעירים, תושבי ירושלים, חשודים כי שידלו נערה בת 15 להיפגש איתם ואז אנסו אותה.



התקשורת בין השלושה החלה לאחר ששלחו לה באופן אינטנסיבי מסרים מאיימים באמצעות הרשת, בהם טענו כי אחד מהם קשור לגורמים ביטחוניים, ואם לא תענה לבקשתם להיפגש ולאחר מכן לקיים יחסי מין מלאים ולתעד זאת - ייחשפו פרטיה האישיים ופרטיה של אמה. בעקבות האיומים במצג השווא, שיתפה המתלוננת פעולה.



לאחר האמור שלח אסף דנן למספר אנשים שלושה סרטונים בהם נראית המתלוננת כשהיא מקיימת עמו יחסי מין. כשבועיים לאחר מכן, פנה שוב דנן אל המתלוננת במסרונים דרך אפליקציית "וואטסאפ" וביקש ממנה שלא תדווח למשטרה. בהמשך, קיסוס ביקש מדנן שלא יזכיר את שמו ואת מעורבותו בחקירה המשטרתית. השניים נעצרו עד תום ההליכים.



תופעת הפגיעות המיניות באמצעות הרשת מוכרת ותופסת תאוצה. לפני מספר חודשים, צעיר בשנות ה-20 לחייו נעצר לאחר שהכיר נערה וזאת שלחה אליו תמונות אינטימיות שלה. לאחר מכן איים עליה כי יפיץ את תמונותיה, בעלות אופי מיני ברשת, באם לא תשלח אליו תמונות נוספות. הנערה, אשר נקלעה למצב קשה, נחרדה לגלות כי בחלק מהמקרים מימש החשוד את האיום והפיץ את התמונות לפורומים שונים ברשת. לחשוד יוחס חשד לביצוע עבירות סחיטה באיומים, החזקה והפצה של חומר תועבה בדמות קטין.