כמעט שנתיים חלפו מרצח החייל אלמוג שילוני, שנרצח בפיגוע דקירה בתחנת הרכבת "ההגנה" בתל אביב והיום (רביעי) בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו קבע כי גזר דינו של רוצחו, נור אלדין חאשיה הוא מאסר עולם. "הננו קובעים שהרצח בוצע בנסיבות חריגות בחומרתן ולכן לא תמליץ בעניינו ועדת שחרורים על הקלה בעונש בטרם ירצה 15 שנות מאסר ותקופת הקציבה לא תפחת מ-40 שנה", נכתב בפסק הדין, בנוסף "הנאשם יפצה את משפחתו של המנוח, אלמוג שילוני ז"ל, בסכום של 258 אלף שקלים".



השופט רענן בן-יוסף כתב בפסק הדין כי "מדינת ישראל, אולי אף העולם התרבותי כולו, נתונים במתקפה של טרור יחידים, כל מערכות אכיפת החוק מצוות לעשות כל שלאל ידן כדי למגר התופעה ולהחלישה. קבלת עמדת המדינה לפרשנות הנכונה במקרה זה, תשיב רוח גבית במלחמה למיגור הטרור, תוסיף להרתעת העבריינים הפוטנציאליים. מדינה חפצת חיים לה, לתושביה ולאזרחיה מחויבת כך לנהוג במרצחים צמאי דם הפוגעים בה ובבניה".



החייל אלמוגי שילוני ז''ל. צילום: פייסבוק חיל האוויר
החייל אלמוגי שילוני ז''ל. צילום: פייסבוק חיל האוויר



זירת הפיגוע מחוץ לתחנת רכבת ההגנה. צילום: אבשלום ששוני
זירת הפיגוע מחוץ לתחנת רכבת ההגנה. צילום: אבשלום ששוני



השופטים מרים דיסקין וציון קאפח הצטרפו לדברי השופט בן יוסף והשופט קאפח הוסיף כי בכך ששילוני ז"ל לא שיחרר את אחיזתו מרצועת הנשק שנשא, הוא הציל אזרחים רבים שהיו במקום: "אנשים רבים חבים את חייהם לחייל המנוח, אלמוג עשהאל שילוני ז"ל, אשר במותו ציווה להם את החיים".



כזכור, שילוני ז"ל נרצח בפיגוע דקירה בתחנת הרכבת ב-10.11.2014 והנאשם, חאשיה, הודה מתחילת האירוע כי הוא רצח את שילוני בדם קר וכי הוא תכנן לרצוח אותו ואנשים נוספים: "נכון שאני רצחתי את אלמוג שילוני, רציתי לקחת את הנשק שלו, רציתי להמשיך לגמור את כל אלה שברחוב, להמשיך את המלאכה עם כולם".