שלושה תושבי טייבה הואשמו היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בלוד בחברות בארגון הטרור דאעש ובכך שהחלו לחפור מנהרה מעירם, שהייתה אמורה לעבור מתחת לגדר הביטחון המפרידה בין טייבה ליהודה ושומרון ותגיע עד לצד הפלסטיני, דרכה תכננו להבריח אמצעי לחימה וכן מפגעים פלסטינים תומכי הארגון. עם כתב האישום הותר גם הפרסום על פרטי מעצרם, שאירע במהלך חודש ספטמבר בפעילות משותפת של השב"כ והמשטרה.



השלושה, אמיר ג'בארה (20), מוחמד נאשף (32) ואברהים שייך יוסף (26), נאשמים, כל אחד על פי חלקו, בחברות בארגון טרוריסטי, קשירת קשר לפשע מתוך מניע עוינות כלפי ציבור, הסגת גבול כדי לעבור עבירה מתוך מניע עוינות כלפי ציבור, הצתה בנסיבות מחמירות בצוותא ובעבירות נוספות. על פי כתבי האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז המרכז, נשבעו הנאשמים אמונים לארגון הטרור דאעש ומנהיגו אבו בכר אל-בגדאדי.



"הטמנו מטען חבלה באצטדיון"


בערב חג הקורבן המוסלמי תוכננה להתקיים באצטדיון הכדורגל העירוני בטייבה הופעת זמר של הזמר הערבי-ישראלי הייתם חלאילה, אשר התפרסם על רקע השתתפותו המוצלחת בתוכנית הריאלטי "ערב איידול". השלושה החליטו לסכל את ההופעה, שמהווה לשיטתם "כפירה". על פי כתב האישום, קשרו השלושה קשר להסתנן לאיצטדיון ולבצע בו הצתה. כתוצאה מההצתה, נגרמו נזקים לאצטדיון המוערכים בעלות של כ-78 אלף שקלים.



על אף ההצתה, העירייה הייתה נחושה לקיים את ההופעה המתוכננת במועדה וב-11 בספטמבר היא אכן התקיימה, בנוכחות קהל משתתפים של כ-3,000 אנשים. אך בשעה 20:21 של אותו הערב ביצע מוחמד שיחת איומים למוקד 100 של המשטרה, בה אמר למוקדנית "את מקשיבה? תקשיבי! הטמנו מטען חבלה במגרש, בטייבה, תפנו את כל האנשים משם, תוך 10 דקות לפני שזה מתפוצץ". את הדברים עשו בניסיון נוסף לסכל את ההופעה.



המנהרה, האמל"ח ופיצוץ מטען הצינור


בנוסף לכך, בחודש אוקטובר 2015 או בסמוך לכך, אמיר ואברהים נאשמים כי קשרו קשר לחפור מנהרה שהייתה אמורה לצאת מצפון מזרח טייבה, תעבור מתחת לגדר הביטחון המפרידה בין טייבה לאוגדת יהודה ושומרון (איו"ש) ותגיע עד לצד הפלסטיני בסביבת הכפר חרבת גבארה אשר בנפת טול כרם, המרוחק כשלושה קילומטרים מטייבה. זאת לצורך הברחת אמצעי לחימה מאיו"ש ואחסונם במחסן בביתו של אברהים, וכן, בעתיד, במידת הצורך, אם יחליט ארגון דאעש לתקוף מטרות בישראל, לצורך הברחת מפגעים פלסטינים תומכי דאעש, לשם ביצוע פיגועים בארץ.



עד לדצמבר 2015 חפרו השניים מנהרה לעומק של כארבעה מטרים. באותה עת, חשדו השניים שצה"ל חשף את המנהרה והותירו אותה פתוחה כדי לארוב להם ולעצור אותם, ולכן חדלו ממלאכת החפירה. מאז ביצעו מספר תצפיות על המקום ותכננו להמשיך במלאכתם. כמו כן, אברהים מואשם גם בייצור נשק בלא רשות על פי דין, לאחר שייצר מטען צינור נפיץ ופוצץ אותו בשטח פתוח.



בשב"כ הדגישו היום כי "עד מעצר חברי החוליה הספיקו הנ"ל לחפור מטרים בודדים בלבד ללא שחצו את גדר המערכת. גם המסתור לאמל"ח, שנחפר על ידי אברהים ואחיו בעומק 15 מטרים מתחת לפני האדמה - נתפס ונסרק על ידי כוחות הביטחון במהלך השבועות האחרונים. יודגש כי כל מעשה של תמיכה בארגון ה'מדינה האסלאמית' הוא עבירה פלילית ויטופל בחומרה על ידי מערכת אכיפת החוק".