בית המשפט המחוזי בירושלים הגיש היום (שלישי) כתב אישום נגד רשק חאזם, בן 29 תושב ענאתא שבמזרח ירושלים בגין אונס וביצוע מעשים מגונים ביולדות בבית החולים "שערי צדק" בבירה. עוד הואשם חאזם בניסיון גניבה וגניבה מרשת שיווק הסמוכה לבית החולים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים.



מכתב האישום עולה כי במהלך חודש אוקטובר, גנב חאזם מוצרים מהסופר וסמוך לאחר מכן הגיע לבית החולים שערי צדק שם פגע מינית במספר יולדות וניסה לגנוב רכוש כשהוא מציג את עצמו כאיש צוות המוסד הרפואי.



אונס במחלקת היולדות


על פי כתב האישום, חאזם הגיע בשעות הבוקר לבית החולים ונכנס למחלקת יולדות א' בקומה התשיעית. עם הגעתו למקום, נכנס למספר חדרים ביצע מעשים מיניים במספר יולדות וניסה לגנוב חפצים יקרי ערך. עוד עולה כי הנאשם ניגש ליולדת ששכבה במיטתה על הגב מאחורי וילון מוסת, לבושה בחלוק בית החולים. הנאשם שאל את היולדת אם היא מעוניינת שיביא למיטתה את ארוחת הבוקר מחדר האוכל, כשהוא יוצר בפניה מצג לפיו הוא איש צוות בית החולים. היא השיבה לנאשם בשלילה והפנתה אותו לסייע ליולדת אחרת שסברה כי אינה יכולה לקום ממיטתה.



לאחר האירוע חאזם המשיך ואמר ליולדת כי הוא "צריך לעשות לה בדיקה פנימית" והחדיר את אצבעו לאיבר מינה. היולדת שחשה כאב, אמרה זאת לנאשם ודחפה את ידיו מגופה כדי שיחדול ממעשיו. הנאשם צבט בירך החיצונית של היולדת וביקש שתסתובב על מנת שיבדוק אותה מאחור. היולדת שבה וסירבה ואמרה לנאשם שאינה זקוקה לבדיקה והציגה לו תעודת שחרור מבית החולים.



בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: אתר הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: אתר הרשות השופטת



התחזה לעובד רשת שיווק


בנוסף למעשה האינוס, מואשם הצעיר במעשים מגונים כאשר ניגש ליולדת במחלקה, ליטף את ידה השמאלית לשם גירוי וסיפוק מיני וניסה לקחת את הטלפון הסלולרי שאחזה בידה. כשהיולדת התעוררה בבהלה, השיב הנאשם כי הוא בא לבצע בדיקה. בתגובה צעקה היולדת והנאשם עזב את החדר.



קודם לכן ביצע הנאשם עבירות גניבה כאשר גנב מוצרים מרשת שיווק הממוקמת בסמוך לבית החולים. חאזם נכנס לסופר שטרם נפתח לקהל, כשהוא הציג את עצמו בכזב בפני עובדים בסופר, כעובד של הרשת. הנאשם עבר במחלקות הסופר ונטל מוצרים מהמדפים בשווי כולל של 1,861 שקל, הכניס לארגז קרטון שמצא במקום ועזב את הסופר. מכתב האישום עולה עוד כי הנאשם גנב את המוצרים ועזב את הסופר.