הבוקר הגיעו לסיומם 55 ימי ההרחקה שהוצאו כנגד ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג שנעצרה לפני כחודשיים כחשודה בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, כל זאת בהקשר לנתינת הטבות לקבלנים ויזמים תמורת טובות הנאה ושוחד. בין היתר נקשר שמה לפרויקט "מגדלי קורל", שם רכשה דירה, זאת לאחר שינוי הייעוד של המבנה.



עם הגעתה לדיון בבית המשפט להארכת ההרחקה, הבינה פיירברג כי המשטרה לא הולכת להקל עמה, ומבקשת להרחיקה ל-90 ימים נוספים. בטרם כניסתה לדיון אמרה: "נולדתי במשטרה, אבי היה גמלאי משטרה, אבל במקרה שלי היא הוטעתה. כנראה שישנם בנתניה עבריינים שאני מפריעה להם, אבל לא הרבה. מספיק שלושה כאלה. עבריינים אני מגדירה גם עברייני בנייה".



השופט מיכליס, שהחליט להאריך את תוקף ההרחקה שלה עד ה-30 בנובמבר, קבע כי מעיון בחומר החקירה עולה שהיחידה קידמה את החקירה: "ער אני לכך שהחקירה מורכבת ונוגעת לכמה תתי פרשיות, שאותן מבקשת היחידה לחקור, וכן למספר המעורבים בפרשייה. מנגד, לא ניתן להתעלם מהעובדה שתנאי השחרור, הגם במתכונתם הנוכחית, משבשים את פעולות העירייה, והאפשרות לנהל את העיר נתניה. לאור כל האמור, אני מוצא לנכון להיעתר לבקשה ברובה, במובן זה שתיאסר כניסתה לעיריית נתניה, וכן ייאסר עליה ליצור קשר עם גורמים נוספים. עם זאת, אני מורה למשטרה להעביר לבית המשפט שמות של אנשים ספציפיים, לגביהם היא מבקשת שפייברג לא תיצור איתם קשר".



"אתם מנסים להפוך אותי לעבריינית בגילי?"


השופט הוסיף: "באשר להרחקתה, אני מורה על הארכת המועד עד ה-30/11. פיירברג הוסיפה עם היציאה מהדיון: "לקחתי את העיר רוויה בעולם תחתון, אני צריכה לקבל על זה פרס". כזכור, יחד איתה נעצרו באותה פרשה גם בעלה לשעבר, בנה, ויו"ר הוועדה לתכנון הבנייה בנתניה, שאמש הוארכה גם הרחקתו מהעירייה. במהלך הדיון אמר נציג המשטרה, רפ"ק עודד אררה כי הצורך בהארכת הרחקתה בעירייה, הוא שיש לה קישור לכל האנשים שעדיין צריכים להיחקר. להערכתו, הם נחשפו לדברים שלא היו אמורים להיחשף אליהם, ולכן קיים חשש לגבי המשך הפרשה".



עוד ציין כי במהלך חקירתה האחרונה, היא הזכירה פרטים של ראש צוות החקירה, וככל הנראה לא מפנימה את מרבית האיסורים שחלים עליה. הוא ציין כי מיד עם שחרורה, התכנסה ישיבת מועצה בנתניה והוחלט להעביר את אחד מנבחרי הציבור, חיים פרידריך, מהקואליציה לאופוזיציה, מה שאומר שהועבר דרכה מסר, וזה מסר משבש". בנוסף, השלט של פרויקט המגדלים קורל, הוחלף בשלט אחר, וגם בכך רואה המשטרה פעולה של פיירברג, שעדיף שלא היתה נעשית. מדובר על פגיעה אנושה בעיריית נתניה ותושביה".



בשלב זה התפרצה פייברג לעבר השוטרים, ואמרה: "הם רוצים להשעות אותי. אתם רוצים להעלים אותי . מנסים להרוס את העיר שבניתי בים יזע ודמעות. היא המשיכה ותקפה: "אסור לי לדבר בתקשורת, כי זה שיבוש. אני לא טיפשה, קוראים לי פיירברג, לא פרייא-רברג. כשרציתי לדעת מי זרק עלי רימון לפני עשור, עליתי על זה. הוא צריך להיות להיות מאוחרי סורג ובריח, והוא לא נמצא שם. אני על סף התקף לב, אתם משפילים אותי סתם. בגיל שלי אתם מנסים להפוך אותי לעבריינית?"