בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (חמישי) את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם בן ברדה (26) ורועי אשתר (24), שירו למוות במיכאל מנשרוב בטיילת בבת ים ב-2012, לאחר קטטה במועדון. ההסדר התקבל למרות התנגדותם החריפה של בני משפחתו של מנשרוב, שהביעו תרעומת בפני פרקליט מחוז תל אביב על הכוונה לחתום על הסדר.



על פי ההסדר, הורשע אשתר בהריגה, והוא ירצה 15 שנות מאסר. ברדה הורשע בסיוע להריגה וטיעונים לעונשו יישמעו בינואר. אז תנסה המשפחה לשטוח את שבדם לבה, במסגרת תסקיר שיוגש לבית המשפט, באמצעות עורך הדין אושרי בן ישי. "זה לא צדק, צוחקים לנו בפנים", אמר אחיו של מנשרוב, יוסי.



מנשרוב היה בן 21 בלבד כשנורה למוות, ב-3 בנובמבר 2012. ערב קודם בילה עם חבריו במועדון "ביסטרו בר" בעיר. הצעיר, נטול עבר פלילי, נקלע לקטטה עם שני צעירים נוספים שבילו במועדון – בן ברדה (26) ורועי אשתר (24). למחרת, הם קבעו עמו להיפגש בטיילת. כשמנשרוב המתין להם הגיעו השניים, על אופנוע, כשאשתר נוהג, ובדרך ירה חמישה כדורים לעבר מנשרוב.



"עולמם חרב עליהם"


האירוע טלטל את המשפחה. "ההורים במצב קשה מאוד", מספר יוסי. "עולמם חרב עליהם. הם הפסיקו לתפקד. מיכאל היה ילד טוב, ישר, שמעולם לא הסתבך". המשפחה, כאמור, זועמת על ההסדר. "אותי לימדו שכשאדם רוצח – מגיע לו מאסר עולם", אומר האח יוסי בכאב. "אנחנו לא מבקשים נקמה, אלא צדק. הם יקבלו עונש מצחיק וישתחררו אחרי שני שליש. אנחנו רוצים מלחמה".



תחילה הואשמו השניים ברצח, אך בפרקליטות סברו כי אין די ראיות כדי להרשיעם. בין היתר, משום שעלתה הסברה כי הפגישה בה אירע הירי לא הייתה מיוזמתם של הנאשמים. מהפרקליטות נמסר כי "ההחלטה להגיע להסדר טיעון בתיק זה נבעה מקשיים ראייתיים. משפחת המנוח עודכנה על ידי הפרקליטות באופן שוטף על ההסדר המתגבש".