ראש עיריית ירושלים נגד התושבים הערבים: העירייה הודיעה היום (רביעי) כי בעקבות פסק הדין של בג"ץ בעניין מאחז עמונה, בכוונתה להגיש בקשה לבית המשפט לביצוע מיידי של צווי הריסה שיפוטיים ל-14 מבנים בלתי חוקיים בהם מתגוררים כארבעים משפחות בשכונת בית חנינא שבמזרח העיר, היושבים על קרקע פרטית בניהול האפוטרופוס הכללי של מדינת ישראל. הפנייה כוללת דרישה לבטל עיכובי ביצוע לצווי הריסה בחלקות המנוהלות על ידי האפוטרופוס הכללי מטעם המדינה וכן להסמיך את הוועדה המקומית לביצוע ההריסה.



הבקשה נסמכת על פסיקת בג״ץ עמונה, שאמורה לחול על עוד אלפי מבנים בסטטוס דומה. מהעירייה נמסר כי "מדובר במאות משפחות היושבות על קרקעות יהודיות בניהול האפוטרופוס הכללי שכבר הוגשו בגינם בשנים האחרונות כתבי אישום ובחלקם אף ניתנו צווי הריסה על ידי בתי המשפט".



עוד נמסר כי עד לבג"ץ עמונה נהגו הרשויות ובתי המשפט לתת ארכות לדיירים שבנו באופן בלתי חוקי להכשיר את העבירות בדרך של הגשת תכניות והוצאת היתרים. "כעת, בעקבות פסיקת בג"ץ במקרה עמונה, תהיה מחויבת עיריית ירושלים לבצע את צווי ההריסה שהוציאו כאמור בתי המשפט".



ראש העירייה, ניר ברקת, ציין לאחרונה כי הוא תומך בהסדרת סוגיית עמונה. במכתב ששלח בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר ברקת שפסק דין עמונה מחייב את רשויות האכיפה לפעול אקטיבית כדי למנוע גזל קרקעות ובנייה בלתי חוקית על קרקע פרטית ואף קבע שבמקרים כאלה חייבות רשויות האכיפה להציבם בראש סולם העדיפויות לביצוע.