בעלי אולם האירועים עדיה ביבנה הודו והורשעו היום (ראשון) בבית משפט השלום ברחובות בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות, בעקבות אירוע קריסת מבנה התאורה באולם, בו נהרגה אביבה חיון ז"ל ונפצעו אורחים נוספים. ההרשעה מגיעה בעקבות הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם השניים, לפיו הם יודו בביצוע העבירות.



אחד מהבעלים, עובדיה כהן, ירצה על פי ההסדר שישה חודשי עבודות שירות וישלם פיצויים בסכום של 50 אלף שקלים לקורבנות העבירה. שותפו, יגאל עקליאן, ירצה שלושה חודשי עבודות שרות וישלם 25 אלף שקלים בפיצויים. בית המשפט טרם אישר את העונש.



ההחלטה לחתום על הסדר הטיעון עם השניים התקבלה בפרקליטות למרות שמכתב האישום שהוגש נגדם עולה כי הם ידעו שגוף התאורה נבנה על ידי מי שלא היה בעל הכשרה מתאימה לכך ועל סמך סרטון בו צפה באתר Youtube. בפרקליטות החליטו בכל זאת לחתום על ההסדר בשל העובדה שמהנדס אישר את תקינות המבנה. משפטם של בונה המבנה, המהנדס ועובד האולם נמשך.



אביבה חיון ז"ל. צילום:באדיבות המשפחה


הורכב על סמך Youtube וללא מנגנון אבטחה

ב-22 ביוני 2015 התקיים באולם אירוע חתונה ובו כ-700 משתתפים. במהלך האירוע הופעל גוף התאורה, שעלה וירד מעת לעת. בסביבות השעה 00:30 עמדו במרכז האולם, מתחת לגוף התאורה, אורחים רבים. באותה העת, הפעיל איש התאורה את הכפתור שמניע את גוף התאורה ובסמוך לכך נשלף הכבל מהמהדק וגוף התאורה קרס, נפל על חיון ז"ל וגרם למותה באופן מידי וכן פצע אורחים נוספים.

מהחקירה עלה כי לקראת פתיחת האולם ובאין גוף תאורה מרכזי באולם, הציע אורן זרוג, אחראי התאורה באולם ומבעלי חברת תאורה, לכהן ועקליאן כי הוא יתכנן גוף תאורה מרכזי על סמך סרטון וידאו שראה בסרטון. על אף שלא הייתה לו כל הכשרה בתחום, וכהן ועקליאן הסכימו להצעתו. לשם התקנת גוף התאורה בתקרת האולם גייס זרוג את ניסן ברנס, עובד באולם, אותו הנחה באיזה אופן עליו לתלות את גופי התאורה, מבלי להיוועץ עם איש מקצוע.

מכתב האישום עולה כי מבנה התאורה הותקן כאשר הוא לוקה בכשלים רבים, ביניהם כי לא חובר מנגנון אבטחה למניעת צניחת גוף התאורה במקרה של כשל. האולם נפתח לקהל בלא שהמבנה נבדק ואושר על ידי מהנדס מוסמך. שלושה חודשים לאחר מכן, בדק עותניאל מדר, מהנדס קונסטרוקציה, את המבנה ואישר אותו, למרות שעל פי כתב האישום, אינו מוסמך לעשות כן.